اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری برگزار می‌شود

اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در سراسر کشور

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از برگزاری طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در سراسر کشور و در سال جاری خبر داد.

اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان رضا صفی‌آریان پیش از ظهر امروز جمعه، در دیدار هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی همدان با نماینده ولی‌فقیه در همدان با اشاره به هفته سلامت و شعار امسال مبنی بر "سالمندی و سلامت" اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی ایران و پیشرفت‌های علمی کشور در حوزه بهداشت و درمان پویایی سن متوسط جامعه و امید به زندگی در کشور افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: به دلیل پذیرش مدل زندگی غرب توسط بخش زیادی از جامعه جایگاه سالخوردگان به لحاظ احترام و دارا بودن عزت متزلزل شده و از این رو خانه‌های سالمندان رونق گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: در حال حاضر مردم به هیچ عنوان حاضر به پذیرش سالخوردگان خانواده خود نیستند به همین دلیل این افراد به اجبار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از افراد نیازمند به دلیل عدم برخورداری از مراقبت‌های ویژه در حال فوت هستند، گفت: تبیین و طرح موضوع مراقبت از سالخوردگان و همچنین لزوم آگاهی‌بخشی بیشتر به مردم در تریبون‌های مختلف از جمله نماز جمعه ضروری و مورد نیاز جامعه امروز است.

صفی‌آریان از اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در سال جاری خبر داد، و عنوان کرد: در این طرح که به صورت سراسری در سطح کشور برگزار می‌شود برای هر 2 هزار و 500 ایرانی یک پزشک در نظر گرفته شده است و هر فرد با پزشک مخصوص خود ارتباط دارد.

وی اضافه کرد: در طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع فاصله مطب پزشک با بیمار حداکثر 5/2 کیلومتر است و برخلاف گذشته پزشک به دنبال مداوای بیماران زیر پوشش خود است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در پایان سخنان خود افزایش کیفیت خدمات و کاهش هزینه‌های دولت را از آثار طرح مذکور برشمرد، و تصریح کرد: در تمام دنیا هفت درصد از خزانه دولت به حوزه بهداشت و درمان تعلق دارد اما این رقم در کشور بیشتر از سه درصد نیست.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول