اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

اجرای موفق برنامه پزشک خانواده نیازمند فرهنگ‌سازی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اجرای موفق برنامه پزشک خانواده و نظام سیستم ارجاع در مناطق شهری نیازمند فرهنگ‌سازی و مشارکت مردم است.

اجرای موفق برنامه پزشک خانواده نیازمند فرهنگ‌سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، طیب قدیمی امروز در نخستین همایش استانی پزشک خانواده و نظام سیستم ارجاع در مناطق شهری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: تمام اقدامات اولیه برای اجرای برنامه پزشک خانواده در مناطق شهری با برگزاری این همایش کلید خورد.

وی در ادامه افزود: هم‌اکنون در حوزه سلامت یک تعارض و نارضایتی در جامعه ما حاکم است و با توجه به هزینه‌هایی که در سطح کشور می‌شود با این روند باید تمام اعتبارات و بودجه‌ها را فقط به حوزه سلامت اختصاص داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه بیان کرد: در حال حاضر تمام مدیران و مسئولان سازمان‌های ذی‌ربط از جمله تامین اجتماعی، خدمات درمانی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، دانشگاه علوم پزشکی کردستان و سازمان‌های بیمه‌گر درگیر این قضیه هستند.

قدیمی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه بیمار و دردهای فراوانی در سطح جامعه داریم که با اجرای برنامه پزشک خانواده و سیستم نظام ارجاع در مناطق شهری این مشکلات به حداقل خواهد رسید.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در قانون برنامه پنجم توسعه اجرای پزشک خانواده و سیستم نظام ارجاع به عنوان یک قانون و یک تکلیف اجرایی مصوب شده است چراکه در اجرای این طرح توسعه عدالت سلامت و کاهش هزینه‌ها را به دنبال خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان و رئیس ستاد سیستم نظام ارجاع در ادامه اعلام کرد: با پشتوانه و حمایت نظام جمهوری اسلامی اجرای طرح پزشک خانواده در بسیاری از کشورها الگو شده که امیدواریم اجرای این طرح در سطح جهان فراگیری پیدا کند.

* فرهنگ‌سازی اصل مهم در اجرای موفق سیستم نظام ارجاع است

قدیمی در ادامه با اشاره به اهمیت سیستم نظام ارجاع در مناطق شهری در حوزه سلامت تاکید کرد: مهم‌ترین اصل در اجرای موفق سیستم نظام ارجاع در مناطق شهری فرهنگ‌سازی به منظور مقابله با یک سری چالش‌هاست.

وی بحث فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی و جلب مشارکت مردم در اجرای طرح پزشک خانواده و سیستم نظام ارجاع در مناطق شهری را بسیار حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: باید بتوانیم در راستای اجرای واقعی این طرح مشارکت مردم را در قالب فرهنگ‌سازی عمومی جلب کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه تصریح کرد: بحث فرهنگی و جلب مشارکت تاثیرگذاران از اقدامات اساسی در اجرای سیستم نظام ارجاع در مناطق شهری و پزشک خانواده است که باید بسترهای لازم فرهنگی مهیا شود.

وی با اشاره به استراتژی رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامگذاری امسال با عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: تولید ما در حوزه سلامت مراقبت از سلامت تک‌تک افراد جامعه است و باید به عنوان یک تکلیف شرعی لحاظ شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در اجرای سیستم نظام ارجاع و پزشک خانواده می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و لازمه آن همکاری و مشارکت مردم در ارائه خدمات بهتر بهداشت درمانی و کاهش هزینه‌های درمانی نابجاست.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول