اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه خدمات درمانی کرمان:

پزشک خانواده موجب ارتقای سلامت می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بیمه خدمات درمانی استان کرمان گفت: راه ارتقای سلامت کشور از مسیر پزشک خانواده می‌گذرد.

پزشک خانواده موجب ارتقای سلامت می‌شود

محمد جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: بیمه خدمات درمانی کرمان با 98 درصد مراکز درمانی در این استان قرارداد همکاری منعقد کرده است تا بیمه‌شدگان در نخستین سطح دسترسی از خدمات بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: در مجموعه بیمه خدمات درمانی برای نظارت همه‌گیر و جامع بر عملکرد مؤسسات درمانی با دیگر سازمان‌های بیمه‌گر و دانشگاه‌های علوم‌پزشکی در ارتباط هستیم تا ارتباطات یکپارچه موجب اثربخشی خدمات شود.

جعفری بیان داشت: در سال گذشته 8 میلیارد تومان به صورت ماهانه برای سطح یک و دو خدمات توسط بیمه خدمات درمانی استان کرمان برای بیمه‌شدگان هزینه شده است.

وی از بهره‌مندی یک‌ میلیون و 700 هزار نفر شامل کارمندان دولت، بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، روستاییان، بیماران خاص و بیمه‌شدگان بیمه ایرانیان از خدمات بیمه خدمات درمانی استان کرمان خبر داد و افزود: از این تعداد یک ‌میلیون و 300 هزار نفر روستائیان هستند.

این مسئول با تأکید بر اینکه راه ارتقای سلامت کشور از مسیر پزشک خانواده می‌گذرد، تصریح کرد: برای اجرای طرح پزشک خانواده شهری در کشور و استان کرمان به نیروی انسانی متخصص ازجمله پزشک، ماما، کارشناس تغذیه و روانشناس نیاز است.

جعفری خاطرنشان کرد: طرح پزشک خانواده شهری در استان کرمان در سال جاری آغاز می‌شود و به صورت تدریجی از شهرهای کوچک به سمت شهرهای بزرگ حرکت می‌کنیم.

وی آموزش کارکنان مراکز درمانی و ارتقای دانش مردم را در اجرای طرح پزشک خانواده مهم برشمرد و ابراز داشت: کارمندان باید با خرید راهبردی آشنا شوند.

جعفری بیمه را نشان مشارکت خواند و عنوان کرد: مردم باید همگام و همراه با سازمان‌های بیمه‌گر باشند تا طرح پزشک خانواده به خوبی اجرا شود.

مدیرکل بیمه خدمات درمانی استان کرمان برنامه‌ریزی برای کاهش سهم مردم از هزینه‌های درمانی را اولویت‌های اصلی سازمان‌های بیمه‌گر دانست.

جعفری تصریح کرد: اداره کل بیمه خدمات درمانی استان کرمان برای اجرای طرح پزشک خانواده شهری مناطق مختلف شهرها را بلوک‌بندی می‌کند و مردم می‌توانند بر اساس بلوک‌بندی انجام شده پزشک خود را انتخاب کنند.

وی افزود: مردم باید با مراجعه به سازمان بیمه‌گر نام پزشک خود را اعلام کنند تا با ثبت در دفترچه بیمه از خدمات رایگان بهره‌مند شوند.

جعفری با بیان اینکه تمام افراد در کشور باید پزشک خانواده داشته باشند، ابراز داشت: با توجه به اینکه خانواده‌های فاقد بیمه باید خدمات را به صورت آزاد خریداری کنند، بنابراین برای بهره‌مندی از خدمات درمانی رایگان باید زیر پوشش بیمه‌ای قرار گیرند.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول