اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌ و بلوچستان:

بیمارستان‌های سیستان‌وبلوچستان زیر پوشش طرح پزشک خانواده می‌روند

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان‌و بلوچستان گفت: امسال باید همه شهرستان‌های سیستان‌و‌بلوچستان زیر پوشش طرح پزشک خانواده قرار گیرند و ستادهای راهبردی، عملیاتی و اجرایی این طرح تشکیل شود.

بیمارستان‌های سیستان‌وبلوچستان زیر پوشش طرح پزشک خانواده می‌روند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان علی محمد آزاد یکشنبه شب در جلسه کارگروه امنیت غذایی در استانداری سیستان‌ و بلوچستان اظهار داشت: با اجرای طرح پزشک خانواده، هزینه‌های اضافی درمان و دارو به طور محسوس در خانواده‌ها کاهش خواهد یافت.

وی افزود: ارتباط دو سویه و مستمر میان پزشک خانواده و کسی که او را به عنوان پزشک خود انتخاب کرده از مزایای این طرح است و سبب می‌شود که مراقبت از او استمرار داشته باشد.

استاندار سیستان‌ و بلوچستان خاطرنشان کرد: در هر شهری که برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع اجرا می‌شود هر یک از افراد زیر پوشش یکی از بیمه‌های پایه حق دارند پزشکان خانواده را که توسط ستاد عملیاتی معرفی می شوند به عنوان پزشک خانواده خود انتخاب کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ـ درمانی زاهدان نیز  اظهار داشت: سال گذشته طرح پزشک خانواده در دو شهرستان سراوان و کنارک سیستان‌ و بلوچستان اجرا شد.

منصور شکیبا افزود: امسال باید همه شهرستان‌های سیستان و بلوچستان زیر پوشش طرح پزشک خانواده قرار گیرند و ستادهای راهبردی، عملیاتی و اجرایی این طرح تشکیل شود.

وی ادامه داد: به ازای هر 2 هزار و 500 نفر جمعیت شهری یک پزشک خانواده تعیین می‌شود و 10 هزار نفر زیر پوشش یک درمانگاه قرار می‌گیرند.

شکیبا بیان کرد: طرح بیمه روستایی نیز همچنان در طرح پزشک خانواده قابلیت اجرا دارد و مردم می‌توانند با مراجعه به پزشک از دفترچه‌های خود استفاده کنند.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول