اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مشگین‌شهر:

اجرای پزشک خانواده سلامت آحاد مردم کشور را تضمین می‌کند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان مشگین‌شهر گفت: اجرای طرح موفق پزشک خانواده به یقین سلامت آحاد مردم کشور را تضمین و به تقویت زیرساخت‌های بهداشت و سلامت کمک می‌کند.

اجرای پزشک خانواده سلامت آحاد مردم کشور را تضمین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل فتح‌آقا محمداوغلی جمعه شب در جلسه هماهنگی اجرای طرح پزشک خانواده در شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی طرح‌های فراوانی در حوزه بهداشت و درمان اجرایی شده که شاهکار و مکمل همه آنها اجرای طرح پزشک خانواده به عنوان یک ضرورت انکارناپذیر است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار اجرای این طرح تقویت ساختار بهداشت و درمان در روستاها به ویژه شبکه بهداشت و راه‌اندازی مجموعه‌های درمانگاهی و همچنین نظام ارجاع سبب می‌شود تا بخش مهمی از رسالت عظیم در حوزه بهداشت و درمان شکل اجرایی به خود بگیرد.

این مسئول یکی از ثمرات مفید و شایسته اجرای این طرح را تقویت نظام ارجاع در سه سطح عمومی، تخصصی و فوق تخصصی اعلام کرد و بیان داشت: از ثمرات این طرح می‌توان تشخیص به موقع امراض و بیماری‌ها را نام برد.

فرماندار مشگین‌شهر از اجرای طرح پزشک خانواده شهری در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: هر پزشک خانواده تا شعاع 1.5 کیلومتری درمانگاه محل خدمت خود دست‌کم به 500 و حداکثر به 2 هزار و 500 نفر خدمات پزشکی ارایه می کند.

محمداوغلی ارتقای سلامت افراد جامعه و دسترسی آسان مردم به امکانات پزشکی را از اهداف اجرای طرح پزشک خانواده ذکر کرد و افزود: سرانه هر پزشک مشمول طرح 17 هزار و 500 ریال بوده و ارایه تمام خدمات پزشکی از جمله دارو و خدمات اورژانسی رایگان خواهد بود.

وی اظهار داشت: در این طرح به ازای هر 30 هزار نفر یک مرکز شبانه‌روزی و به ازای هر 2 هزار و 500 نفر یک پزشک عمومی در نظر گرفته شده است.

فرماندار مشگین‌شهر در پایان سخنان خود گفت: با هدف اجرای دقیق این طرح به زودی سرشماری مجدد جمعیت شهری انجام می‌شود.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول