اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌جنوبی خبر داد

حمایت از طرح‌های پژوهشی دارای نتایج کاربردی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌جنوبی گفت: معاونت علمی ریاست جمهوری دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است که با هماهنگی انجام گرفته مقرر شده از طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی که دارای نتایج کاربردی و مناسبی باشد حمایت‌های لازم صورت گیرد.

حمایت از طرح‌های پژوهشی دارای نتایج کاربردی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان‌جنوبی، قهرمان رشید در نشست با مسئولان و اعضای پژوهشی مراکز دانشگاهی استان اظهار داشت: تلاش دستگاه‌ها و به ویژه مراکز تحقیقاتی و پژوهشی در راستای جذب اعتبارات ملی از وزارتخانه‌های مربوطه باید مورد توجه باشد.

وی افزود: این آمادگی از سوی استانداری وجود دارد تا در راستای جذب کم اعتبارات ملی مراکز دانشگاهی کمک و حمایت لازم صورت گیرد.

استاندار خراسان‌جنوبی برخورد شعارگونه با طرح‌های تحقیقاتی را یکی از مهم‌ترین آفت‌ها در زمینه کارهای پژوهشی دانست و تصریح کرد: کلی‌گویی و به کارگیری ادبیاتی که به جزئیات نپردازد نمی‌تواند مشکلی را در حوزه پژوهش مرتفع سازد.

رشید ادامه داد: از این رو باید تصمیمات به گونه‌ای گرفته شود تا کاملا قابلیت اجرایی شدن را داشته باشد.

وی یادآور شد: باید در اجرای طرح‌های پژوهشی اولویت‌بندی لازم صورت گیرد و از ظرفیت‌های تمامی دستگاه‌های اجرایی و مراکز تحقیقاتی نیز به نحو مطلوب بهره‌برداری شود.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه زمینه‌های لازم برای به بار نشستن تلاش‌ها در زمینه تحقیق و پژوهش در استان فراهم است، گفت: در سال گذشته اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفت که راه‌اندازی پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان و بنیاد ملی زرشک و زعفران از جمله این اقدامات محسوب می‌شود.

رشید اقدامات انجام شده در زمینه گیاهان دارویی را از دیگر اقدامات در این زمینه دانست و گفت: در زمینه محصولات استراتژیک استان نیز تاکنون اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی مصوبات سفر چهارم هیئت دولت به استان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: یکی از مصوبات سفر چهارم اختصاص 60میلیارد تومان اعتبار در بحث‌های عمرانی شهری و روستایی بود که می‌تواند در راستای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رشد و توسعه بسیار تاثیرگذار باشد.

استاندار خراسان‌جنوبی تعامل استان خراسان‌جنوبی با وزاتخانه‌ها و مجموعه دولت را مطلوب، پیش‌رونده و سازنده دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی نیز باید از این ظرفیت ایجاد شده نهایت استفاده را ببرند تا بتوان به اهداف مورد نظر دست یافت.

انتهای پیام/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول