اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته صورت گرفت

انجام 51 کار پژوهشی در میراث فرهنگی کردستان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان از انجام 51 کار پژوهشی در حوزه میراث فرهنگی استان در سال گذشته خبر داد.

انجام 51 کار پژوهشی در میراث فرهنگی کردستان

امیر الهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: تعیین حریم دو اثر باستانی قاضی خان و استیره گوره شهرستان بانه، ثبت چهار اثر فرهنگی ناملموس در فهرست آثار ملی کشور، تهیه پرونده بافت روستاهای با ارزش اورامان تخت و پالنگان، تهیه پرونده ثبتی میراث طبیعی واجد شرایط در فهرست میراث کشور و پرونده ثبتی بنا و تپه واجد شرایط در فهرست میراث کشور از مهمترین این پژوهش‌ها بوده است.

وی افزود: تهیه پرونده ثبتی میراث معنوی 5 اثر، شرکت در کارگروه تخصصی ثبت آثار میراث طبیعی تهران کاخ گلستان و کارگروه تخصصی ثبت آثار و تپه‌ها و محوطه‌ها تهران کاخ گلستان، شرکت در سومین همایش ثبت آثار ملی کشور خردادماه، بررسی باستان‌شناسی شهرستان سقز، مردم‌نگاری روستای پالنگان، تهیه و تنظیم گردآوری پژوهش طریقت نقشبندیه و شرکت در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان از دیگر فعالیت‌های پژوهشی ما بوده است.

به گفته الهی شرکت در کارگروه امور زیربنایی استان، شرکت در چهارمین همایش ثبت آثار ملی کشور درجزیره قشم، انجام گمانه‌زنی یک اثر در شهرستان سروآباد و یک اثر در شهرستان کامیاران، شرکت در همایش کارگاه آموزشی باستان‌شناسی و مرمت در اصفهان، شرکت در جلسات گروه کاری و کارشناسی طرح‌های هادی روستایی بنیاد مسکن کردستان از دیگر فعالیت‌های پژوهشی در سال گذشته بوده است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در ادامه به برنامه‌های پیشنهادی این حوزه در سال جاری اشاره کرد و گفت: در سال 91 تهیه پرونده‌های میراث معنوی، میراث منقول و غیرمنقول، میراث طبیعی، تهیه پرونده ثبتی قنات‌های استان و تهیه پرونده ثبتی نقوش صخره‌ای و مطالعه بافت با ارزش روستایی و همچنین تعیین حریم آثار و بنا و تپه‌ها و محوطه‌ها را در دستور کار داریم.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول