اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز در قم

دومین هم‌اندیشی پژوهشگران برتر حوزه‌های علمیه خواهران آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: دومین هم‌اندیشی پژوهشگران برتر حوزه‌های علمیه خواهران با گرایش تفسیر و علوم قرآنی در اردوگاه فاطمه زهرا(س) قم آغاز به کار کرد.

دومین هم‌اندیشی پژوهشگران برتر حوزه‌های علمیه خواهران آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران صبح امروز در آغاز این همایش ضمن اشاره به جایگاه رفیع قرآن کریم اظهار کرد: قرآن کتاب مبارکی است و هر کس به آن تمسک کند، از برکات آن بهره‌مند می‌شود.

حجت‌الاسلام محمود خالقی ادامه داد: مقدمات این تمسک آشنایی با مفاهیم و قدرت تدبر در آیات است که این قدرت تدبر را پژوهش در عرصه قرآنی می‌نامیم.

وی خاطر نشان کرد: این هم‌اندیشی میان پژوهشگران برتر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با هدف تجمیع نظرات و به روزرسانی اطلاعات قرآنی و پژوهشی برگزار شده است.

وی افزود: تاریخ نشان می‌دهد کسانی که تلاش کرده‌اند به پژوهشگری در آیات قرآن بپردازند، زندگی پربرکتی داشته‌اند.

در ادامه این همایش قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی به ارائه مباحثی در زمینه مدیریت فعالیت‌های قرآنی در کشور پرداخت.

حجت‌الاسلام حمید محمدی با اشاره به اختصاص بودجه 200 میلیارد تومانی برای فعالیت‌های قرآنی در کشور اظهار کرد: در حال حاضر تمام شرایط برای ایجاد یک انقلاب قرآنی در کشور مهیا است و هیچ‌گونه عذری برای کم‌کاری در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی وجود ندارد.

وی افزود: قرآن آنطور که خود به ما می‌گوید، به راهی که استوارترین راه‌ها است هدایت می‌کند و در روایات این استوارترین راه به ولایت تطبیق داده شده است؛ در نتیجه بهره‌مندی از برکات قرآن جز در سایه ولایت امکان‌پذیر نیست.

در ادامه این همایش مدیر گروه قرآنی دانشگاه مجازی المصطفی به ارائه مطالبی در زمینه راه‌های نوین پژوهش در قرآن پرداخت.

سپس حجت‌الاسلام مهدی رستم‌نژاد، استاد حوزه علمیه نیز در این مراسم بحث شیوه تحقیق مقارن را در روایات تفسیری مطرح کرد.

این هم‌اندیشی عصر امروز نیز با سخنرانی دو تن از اساتید دانشگاه در موضوعات لطایف قرآنی و شیوه تحقیق و نقد در مباحث مستشرقان در زمینه قرآن، ادامه خواهد داشت.

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی موضوع سهم تجربه در تحقیقات قرآنی را در این هم‌اندیشی تشریح خواهد کرد.

این هم‌اندیشی فردا نیز ادامه خواهد داشت و پژوهشگران برتر حوزه‌های علمیه خواهران صبح فردا با آیت‌الله مکارم شیرازی دیدار خواهند کرد.

سپس با حضور مسئولان معاونت‌های پژوهش و فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران عضوگیری تشکل‌های پژوهشی قرآنی و ارائه برنامه‌های این تشکل‌ها انجام خواهد شد و به سئوالات پژوهشگران برتر قرآنی پاسخ داده می‌شود.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول