اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم:

فرهنگ پژوهش در مدارس نهادینه شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به اهمیت و جایگاه مقوله پژوهش و تحقیق در نظام آموزش کشور گفت: فرهنگ تحقیق و پژوهش باید در مدارس نهادینه شود.

فرهنگ پژوهش در مدارس نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت الاسلام والمسلمین عرب انصاری در حاشیه بازدید از نمایشگاه علمی پژوهشی جابر بن حیان در قم، ضمن قدردانی از تلاش دست اندرکاران این فعالیت علمی ارزشمند اظهار داشت: طرح‌ها و آثار پژوهشی متنوع، جذاب و بسیار خوبی در این نمایشگاه عرضه شده بود که این موضوع نشان دهنده استعدادها و ظرفیت‌های علمی بالای دانش آموزان و مدارس قم است.

وی با بیان اینکه ابتکار و خلاقیت در تک تک آثار ارائه شده از سوی دانش آموزان مشهود بود، به اهداف و دستاوردهای این نمایشگاه اشاره و تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه علاوه بر معرفی قابلیت‌ها و استعدادهای علمی تحقیقاتی و فراهم کردن امکان تبادل تجربیات ارزنده و مفید در بین دانش‌آموزان، می‌تواند اقدام تاثیرگذاری در راه توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش در فضای علمی استان باشد.

انصاری همچنین این نمایشگاه را فرصت مناسبی برای پرورش خلاقیت و قدرت تفکر و تقویت روحیه انجام کار گروهی و همکاری در بین دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: دانش‌آموزان با حضور در این قبیل نمایشگاه‌ها، شیوه‌ها و فنون کار تحقیقاتی و مهارت‌های زندگی را فرا می‌گیرند.

معاون استاندار قم با تاکید بر لزوم توجه به پژوهش و نهادینه کردن فرهنگ تحقیق در مدارس خاطر نشان کرد: این مهم باید در برنامه‌های آموزشی جایگاه خاصی داشته و دانش‌آموزان از همان ابتدا و همزمان با آموزش تئوری، به فعالیت‌های علمی تحقیقاتی تشویق شده و به صورت عملی به دنبال کسب مهارت‌های ضروری باشند.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول