اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) استان زنجان:

41 هزار نفر زیرپوشش کمیته‌امداد زنجان هستند

خبرگزاری فارس: مدیر کل کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 41 هزار نفر مددجو زیرپوشش هستند، گفت: سال گذشته 13 میلیارد کمک هزینه ازدواج به مددجویان پرداخت شده است.

41 هزار نفر زیرپوشش کمیته‌امداد زنجان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بهرام ولی‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با تبیین برنامه‌های کمیته‌امداد استان زنجان برای اجرا در سال جاری اظهار کرد: رسانه‌ها نقش تاثیرگذاری را در انعکاس عملکرد ارگان‌های مختلف دارند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون کمیته‌امداد استان زنجان در زمینه اطلاع‌رسانی موفق عمل کرده است، اضافه کرد: اطلاع‌رسانی بهتر موجب اعتماد بیشتر خیران به این نهاد حمایتی می‌شود.

مدیرکل کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به برخی از رویکردهای کمیته‌امداد در راستای ارائه خدمات بهتر به مددجویان زیرپوشش این نهاد افزود: تاکید سرپرست کمیته‌امداد در راستای خدمت‌رسانی به خانواده‌های زیرپوشش این نهاد استمرار اقدامات سال گذشته در قالب جهاد اقتصادی است.

وی با اشاره به سند چشم‌انداز 20 ساله کشور و تحقق برنامه پنجم توسعه‌کشوری افزود: تلاش‌های امدادگران نیز در همین راستا انجام می‌شود.

ولی‌زاده با اشاره به اینکه ارتقا و حفظ خدمات 32 ساله کمیته‌امداد از جمله برنامه‌های این نهاد در سال‌جاری است، افزود: افزایش ضریب نفوذ خدمات و تامین حداقل نیازهای نیازمندان از جمله برنامه‌های مسئولان کمیته‌امداد در این راستا است.

وی در ادامه کاهش آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌های زیرپوشش، توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش و توسعه بیش از پیش مشارکت‌های مردمی را از جمله مواردی عنوان کرد که در سال جاری با قوت بیشتری دنبال می‌شود.

مدیرکل کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) استان زنجان بهبود تعامل دو سویه با مردم و مدیریت سرمایه‌های انسانی را از دیگر برنامه‌های سال جاری کمیته‌امداد عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به نقش تاثیرگذار جامعه هدف در اجرای برنامه‌های مختلف افزود: در صورتی که برنامه‌ها با همراهی جامعه هدف، همراه نباشد، برنامه‌ها تاثیر آنچنانی نخواهند داشت.

ولی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از موفقیت‌های کسب شده توسط کمیته‌امداد استان زنجان گفت: معرفی کمیته‌امداد استان زنجان به‌عنوان نخستین دستگاه در زمینه اشتغالزایی از جمله افتخاراتی است که کمیته‌امداد استان زنجان کسب کرده است.

وی همچنین با اشاره به ایجاد مشاغل خانگی و قرار گرفتن جزء سه دستگاه برتر در مسئله اقامه نماز، مسئله تکریم ارباب‌رجوع و اجرای برنامه‌های فرهنگی به نحو مطلوب را نیز از دیگر رتبه‌های کمیته‌امداد استان زنجان عنوان کرد.

*ساخت بیش از 5 هزار واحد مسکونی برای مددجویان

مدیرکل کمیته‌امداد امام‌خمینی‌(ره) استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از اقدامات کمیته استان زنجان پس از آغاز به کار دولت نهم و دهم افزود: در بازه زمانی مذکور 5 هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته‌امداد استان زنجان ساخته شده است.

وی همچنین اذعان داشت: در سال گذشته نیز 2 هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های زیر‌پوشش کمیته‌امداد استان زنجان ساخته شد.

*برگزاری جشن خودکفایی برای 3 هزار خانواده زنجانی

ولی‌زاده همچنین با اشاره به برگزاری جشن خودکفایی ملی برای خانواده های خودکفا شده کمیته‌امداد به صورت کشوری، افزود: در این جشن 3 هزار خانواده نیز از خانوارهای زیر پوشش کمیته‌امداد استان زنجان حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز جشن خودکفایی برای خانواده‌های زیرپوشش کمیته‌امداد استان زنجان به صورت استانی برگزار می‌شود.

*حمایت از 41 هزار مددجو در استان زنجان

مدیرکل کمیته‌امداد امام‌خمینی‌(ره) استان زنجان همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر 41 هزار مددجو زیرپوشش کمیته‌امداد استان زنجان هستند، اضافه کرد: این تعداد مددجو شامل 20 هزار و 600 خانواده است.

وی همچنین یادآور شد: کمیته‌امداد استان زنجان به یک هزار و 100 خانواده نیز به صورت تک‌خدمتی و چندخدمتی خدمت‌رسانی می‌کند.

ولی‌زاده همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر 32 هزار نفر نیازمند نیز از خدمات کمیته‌امداد استان زنجان بهره‌مند هستند، اضافه کرد: این قشر یک یا دو بار در سال از خدمات کمیته‌امداد استفاده می‌کنند.

*اهدای 1700 مورد هدیه و کمک هزینه جهیزیه به مددجویان

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته  یک هزار و 700 مورد کمک هزینه جهیزیه و هدیه ازدواج به مددجویان زیرپوشش کمیته‌امداد استان زنجان پرداخت شد، اضافه کرد: این تعداد کمک هزینه ازدواج و هدیه ازدواج برابر با مبلغی در حدود 13 میلیارد ریال بود.

*همکاری بیش از 6 هزار حامی با کمیته‌امداد استان زنجان

مدیرکل کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) استان زنجان همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر 6 هزار و 675 حامی با کمیته‌امداد استان زنجان همکاری می‌کنند، افزود: این تعداد حامی 2 هزار و 372 یتیم را سرپرستی می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته 13 میلیارد و  918 میلیون ریال کمک از طریق حامیان به ایتام زیرپوشش کمیته‌امداد استان زنجان شده است.

ولی‌زاده همچنین با اشاره به پرداخت کمک هزینه معیشتی به خانواده‌های غیر زیرپوشش کمیته‌امداد استان زنجان افزود: کمیته‌امداد سال گذشته به قشر مذکور 20 میلیارد ریال کمک کرد.

*ایجاد 5 هزار فرصت شغلی برای مددجویان

وی همچنین با اشاره به تعهدات کمیته‌امداد استان زنجان در زمینه ایجاد 2 هزار فرصت شغلی برای مددجویان زیرپوشش در سال گذشته افزود: با همکاری و تلاشی که صورت گرفت سال گذشته بیش از 5 هزار و 500 فرصت شغلی برای مددجویان زیرپوشش کمیته‌امداد استان زنجان ایجاد شد.

مدیرکل کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) استان زنجان گفت: تعداد شغل ایجاد شده برابر با 2.5 برابر تعهدات کمیته‌امداد در راستای اشتغالزایی است.

وی اذعان داشت: در راستای اجرای طرح های اشتغالزایی از محل تسهیلات بانکی، تسهیلات کمیته‌امداد، مصوبات سفر و تسهیلات قرض‌الحسنه 25 میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.

ولی‌زاده اذعان داشت: در حال حاضر 50 درصد از مددجویان کمیته‌امداد استان زنجان در بحث اشتغال وارد شده‌اند.

*حمایت از 6 هزار دانش‌آموز و طلبه زنجانی

وی همچنین با اشاره به حمایت کمیته‌امداد استان زنجان از 6 هزار دانش‌آموز، دانشجو و طلبه مددجو اضافه کرد: از این تعداد 5 هزار دانش‌آموز، و یک هزار نفر نیز دانشجو و طلبه هستند.

ولی‌زاده خاطر نشان کرد: خدمات کمیته‌امداد در قالب 30 سر فصل مختلف به مددجویان زیرپوشش این نهاد ارائه می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت مناسب حوزه مشارکت کمیته‌امداد استان زنجان افزود: سال گذشته با اجرای طرح‌های مختلف درآمد کمیته‌امداد استان زنجان در بخش مشارکت‌های مردمی 10 میلیارد تومان بود.

مدیرکل کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) استان زنجان همچنین یادآور شد: سال گذشته در قالب برگزاری جشن نیکوکاری یک میلیارد تومان کمک مردمی جمع‌آوری شد.

با اشاره به تعهدات کمیته‌امداد استان زنجان در زمینه ساخت 840 واحد مسکونی در سال 89 و 90 افزود: در این راستا نیز 600 واحد مسکونی ساخته شده است.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح مهاجرت معکوس در استان زنجان افزود: با احیای روستای "ویستان" 25 خانوار مددجو به این روستا برگشتند.

انتهای پیام/ی10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول