اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد کهگیلویه خبر داد

ایجاد 982 طرح خود اشتغالی توسط کمیته امداد کهگیلویه

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه گفت: به منظور استقلال اقتصادی افراد تحت پوشش، این نهاد 982 طرح خود اشتغالی در قالب کارانگیزی، کشاورزی، دامداری و صنعتی ایجاد کرد.

ایجاد 982 طرح خود اشتغالی توسط کمیته امداد کهگیلویه

عنایت رحیمی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم و اساسی در برنامه‌‌ریزی‌های اجتماعی‌ و اقتصادی کشور، توجه به نیروی انسانی به‌ عنوان عناصر سازنده‌ اجتماع شبکه‌ای است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه افزود: تجارب سال‌های اخیر، نقش نیروی انسانی را به ‌عنوان عنصری کلیدی در موفقیت برنامه‌های توسعه به اثبات رسانده است و این موضوع در کشورهای جهان سوم از جمله ایران نمود بیشتری داشته است.

رحیمی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که نیروی کار در ایران از رشد فوق‌‌العاده‌ای برخوردار بوده و روز به ‌روز بر حجم جمعیت فعال آن افزوده می‌گردد، باید به سیاست‌های اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای نیروی انسانی اولویت خاص داده شود.

وی اضافه کرد: طرح خود اشتغالی اگر چه تنها راه اشتغال‌زایی و رفع مشکل بیکاری نیست، اما می‌تواند در کنار دیگر سیاست‌های اشتغال‌زایی مورد استفاده قرار گیرد و از طرفی تصمیم‌گیری نیز برای سرمایه‌گذاری افراد، تصمیم پیچیده‌ای است که مطالعات نظری و آماری این قضیه را تأیید می‌کند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه در ادامه ابراز داشت: درحال ‌حاضر برای رفع معضل بیکاری و بسیاری از نابسامانی‌های اجتماعی، خود اشتغالی و کار در کارگاه‌های کوچک در اغلب کشورهای دنیا به ‌عنوان یکی از اصول‌ سیاست‌گذاری اشتغال تلقی شده و در کنار سایر تدابیر مربوط به افزایش فرصت‌های اشتغال، برای کاهش نرخ بیکاری و تخفیف پیامدهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ناشی از معضل بیکاری به ‌کار گرفته می‌شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: کمیته امداد کهگیلویه نیز به منظور استقلال اقتصادی افراد تحت پوشش با ایجاد 982 طرح خود اشتغالی در قالب کارانگیزی، کشاورزی، دامداری و صنعتی با اعتباری بالغ بر 28 میلیارد و 570 میلیون ریال توانسته در مدیریت اقتصادی این شهرستان نقش اساسی ایفا کند.

مدیر کمیته امداد شهرستان کهگیلویه ابراز امیدواری کرد که با همکاری هر چه بیشتر بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات هر چه بیشتر بتوانیم گام‌های موثرتر و بیشتری را در این زمینه برداریم.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول