اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

مدعیان ارتباط با آمریکا فهم سیاسی ندارند؛ مردم دستشان را می‌شکنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه قزوین با بیان اینکه مدعیانی که از ارتباط با آمریکا حرف می‌زنند فهم سیاسی ندارند، گفت: مردم دست کسانی را که بخواهند با برقراری ارتباط با آمریکا، پرچم استکبار را به اهتزاز درآورند، می‌شکنند.

مدعیان ارتباط با آمریکا فهم سیاسی ندارند؛ مردم دستشان را می‌شکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجد‌النبی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: هیئت‌های حاکمه امروز آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و مستکبران جهان اوضاع نابسامانی دارند.

وی افزود: آمریکا در گذشته در هر کشوری حضور پیدا می‌کرد و با نوکرانی که در کشورهای مختلف داشت دست به چپاول و گردن‌کشی می‌زد و آمریکا و شوروی در گذشته مانند دو لبه قیچی بودند که شاهرگ استقلال مردم را می‌بریدند.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: آمریکا در دوران پیروزی انقلاب اسلامی نیز به فرموده امام خمینی (ره) مانند طبل توخالی بود که فقط صدا داشت.

عابدینی ادامه داد: اما امروز آمریکا تبدیل به یک مترسک شده و به بیچارگی رسیده است.

* آمریکا تبدیل به مترسکی شده که فقط حیوانات از آن می‌ترسند

وی عنوان کرد: از طبل صدا در می‌آید ولی از مترسک همان صدا نیز ایجاد نمی‌شود و تنها حیوانات از مترسک می‌ترسند نه انسان‌ها.

امام جمعه قزوین با بیان این مطلب که شیوه آمریکایی‌ها مورد اعتماد نیست، تصریح کرد: آمریکایی‌ها در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی خواستار مذاکره با ایران بودند ولی همزمان با صدام مذاکره کرده و قائله کردستان را ایجاد کردند و یا برای توطئه طبس برنامه‌ریزی و توطئه‌چینی انجام می‌دادند.

* کسانی که از ارتباط با آمریکا حرف می‌زنند فهم سیاسی ندارند

عابدینی تأکید کرد: کسی که با این سوابق روشن آمریکایی‌ها، از رابطه با آنها صحبت کند یا از فهم سیاسی برخوردار نیست و یا برای رسیدن به منافعی با دشمنان انقلاب هماهنگ شده است.

* حمایت از سوریه وظیفه جمهوری اسلامی است

امام جمعه قزوین عنوان کرد: آمریکا در سوریه نیز به دنبال افرادی بود که پرچم استکبار را بالا نگه دارد ولی سرشان به سنگ خورد و در سوریه و چین نیز به همین ترتیب است.

عابدینی بیان کرد: از آنجایی که دفاع از سوریه به معنای دفاع از جمهوری اسلامی، حزب‌الله و مقاومت مردم فلسطین است، ما نیز وظیفه داریم از دولت سوریه حمایت کنیم زیرا جنگ آمریکا با بشار اسد نیست بلکه جنگ با جمهوری اسلامی است و ایران برای حفظ امنیت خود نیاز به دفاع از سوریه دارد.

* در دوران خاتمی برخی می‌خواستند پرچم آمریکا را به اهتزاز درآورند

وی خاطرنشان کرد: در دولت خاتمی، دست‌های نابکاری قصد داشتند تا پرچم آمریکا را در این کشور برافراشته کنند ولی مردم اجازه چنین کاری را ندادند و دست آن‌ها را شکسته و پرچمشان را نیز به زیر کشیدند.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: بعد از فتنه 88 نه تنها از عزت و اقتدار جمهوری اسلامی کاسته نشد، بلکه این عزت و اقتدار در انزار عمومی نیز به نمایش درآمد.

عابدینی با اشاره به زمزمه‌های ارتباط با آمریکا توسط برخی افراد، یادآور شد: اگر امروز هم کسی بخواهد پرچم آمریکا را در جمهوری اسلامی ایران برافراشته کند، مردم دستش را قطع می‌کنند.

وی اظهار کرد: پرچم عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دستان قدرتمند ولی فقیه و رهبرمان است و تا زمانی که این پرچم در اهتزاز است، هیبت ولایی، قرآنی، علوی، فاطمی و حسینی ما اجازه نمی‌دهد تا دست‌های شیطانی برای دلخوشی مستکبران بخواهد پرچم آمریکا را برافراشته کند.

* هر  آرایش سیاسی را با نظر مقام معظم رهبری اتخاذ می‌کنیم

امام جمعه قزوین تأکید کرد: هر آرایش سیاسی را با نظر مقام معظم رهبری اتخاذ می‌کنیم و در تمام موارد مطیع رهبریم و کسی به غیر از ایشان نمی‌تواند در این رابطه تصمیم‌گیری کند.

عابدینی تصریح کرد: امروز سراسر وجود عربستان، آمریکا شده است زیرا آل سعود موقعیت خود را در حمایت از آمریکا می‌داند ولی بر اساس آیات قرآن، هر کس به ظالمان تکیه کند به آتش می‌سوزد و این مظلومیت مردم بحرین در نهایت دودمان آل سعود، آل خلیفه و آمریکایی‌ها را به باد می‌دهد.

وی ادامه داد: با شدت گرفتن ناآرامی‌ها در عربستان و بحرین، این مبارزات وارد مرحله جدیدی شده است، به طوری که اعتراضات در دانشگاه مدینه نیز گسترش یافته و مبارزات مردم بحرین با نیروهای نظامی وارد مرحله مبارزه با اسلحه‌های دست‌ساز شده است.

* عمر سلیمان از حسنی مبارک خطرناک‌تر است

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: عمر سلیمان که در خباثت و پلیدی بعد از حسنی‌مبارک نفر دوم است، بسیار خطر‌ناک‌تر از مبارک است و به همین دلیل نیز حضور او در انتخابات، مردم مصر را خشمگین و رژیم صهیونیستی را خشنود کرده است.

وی تقوا و صبر را دو عاملی دانست که با وجود آنها دشمنان از توطئه‌چینی عاجز می‌شود و عنوان کرد: با تقوا باید به رشد و بالندگی رسید.

عابدینی تصریح کرد: تقوا باید در همه عرصه‌های زندگی رعایت شود، به طور مثال اگر در اقتصاد آن‌گونه که خواست خدا است، تولید و مصرف کنیم، تقوا به خرج داده‌ایم.

امام جمعه قزوین با اشاره به نامگذاری سال 91 توسط مقام معظم رهبری بیان کرد: باید منظور مقام معظم رهبری از نامگذاری امسال را فهمید و رفتارهای خود را با خواست معظم‌له تنظیم کرد تا در مسیر استقلال و پیشرفت حرکت کنیم.

* مبارزه با بیکاری و فقر، رونق اقتصادی و خودباوری با تولید ملی

عابدینی ادامه داد: مبارزه با بیکاری، رونق اقتصادی، تقویت اعتماد ملی و خودباوری و مبارزه با فقر و ناداری از اثرات مثبت تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: تولیدات داخلی نسبت به گذشته افزایش داشته است ولی باید این رشد بیشتر باشد و به جایی رسید که وقتی از کالای ایرانی نام برده می‌شود، با کیفیت‌ترین کالا در اذهان زنده شود چراکه تحقق این مهم، احترام به اسلام است.

وی در پایان با اشاره به ابیاتی از مولوی در رابطه با عطار نیشابوری، این شاعر را از ادیبان بزرگ برشمرد.

* مداحان و سخنرانان با بیان مطالب عقلانی، جایگاه اصلی حضرت فاطمه را تبیین کنند

عابدینی با بیان مطالبی پیرامون روز ارتش و فاطمیه، خطاب به مداحان، سخنرانان و دیگر دست‌ اندرکاران هیئت‌ها تأکید کرد: باید مطالب عنوان شده در هیئت‌ها و مجالس عزاداری، مستند، درست، عرفانی و عقلانی باشد و جایگاه اصلی حضرت فاطمه (س) را به مردم ارائه دهد.

انتهای پیام/ح10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول