اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فردوس:

مقابله آمریکا با فناوری هسته‌ای ایران بهانه است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان فردوس گفت: مقابله آمریکا با فناوری هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست.

مقابله آمریکا با فناوری هسته‌ای ایران بهانه است

عباس اقبال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: آمریکا به بهانه تولید بمب اتم توسط ایران قصد فشار آوردن به جمهوری اسلامی، مقابله با نظام و مایوس کردن مردم را دارد.

فرماندار فردوس تصریح کرد: ملت ایران به اهداف شوم دشمن آگاه و همان‌گونه که تاکنون در این راه استقامت کرده‌ است از این پس نیز با اتحاد و همدلی در برابر دشمن ایستاده و بدون تردید دشمنان نظام نیز تسلیم اراده پولادین ملت ایران هستند.

اقبال با اشاره به اهمیت انرژی هسته‌ای و کاربرد آن در تولید برق، امور پزشکی و بهداشتی، دامپزشکی‌ و دامپروری، دسترسی‌ به‌ منابع‌ آب، صنایع‌ غذایی‌ و کشاورزی و صنعت یادآور شد: با توجه‌ به‌ شیوع‌ برخی‌ از بیماری‌ها از جمله‌ سرطان‌، ضرورت مصادیق‌ تکنیک‌های‌ هسته‌ای در کشورهای‌ در حال‌ توسعه‌ هر روز بیشتر می‌شود.

وی تشخیص‌ و درمان‌ سرطان‌ پروستات، تهیه‌ و تولید رادیو داروی هورمونی، تصویربرداری‌ بیماری‌های‌ قلبی‌، تشخیص‌ عفونت‌ها و التهاب‌ مفصلی‌، آمبولی‌ و بررسی‌ تومورهای‌ مغزی‌‌‌ را از جمله کاربردهای انرژی هسته‌ای در امور پزشکی عنوان کرد.

فرماندار فردوس گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی و مدیریت رهبر معظم انقلاب اسلامی، طی چند سال گذشته ملت غیور ایران، مدیران و دانشمندان جوان هسته‌ای کشور توانسته‌اند با پیشرفت‌های علمی در حوزه فناوری هسته‌ای، تحمل تحریم ها و مشارکت‌های اجتماعی، جامعه جهانی و غرب را بهت زده و در حوزه علم و پیشرفت نیز رجز‌خوانی‌های آنان را نقش برآب کنند.

اقبال افزود: استثمارخواهان غربی می‌دانند و اعتراف می‌کنند که ایران به جمع کشورهای برتر هسته‌ای جهان راه یافته است و در اتاق فکرهای خود و رسانه‌هایشان صریحاً اعلام می‌کنند که ما با یک ایران قدرتمند روبه‌رو هستیم.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول