اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت مهریز:

رابطه ایران و آمریکا هنوز هم رابطه گرگ و میش است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت مهریز گفت: رابطه ایران و آمریکا هنوز هم مثل رابطه گرگ و میش است.

رابطه ایران و آمریکا هنوز هم رابطه گرگ و میش است

به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، حجت‌الاسلام عباس پورصادقی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه با اشاره به سخنان اخیر یکی از مسئولان کشور مبنی بر ارتباط با آمریکا، این مواضع را تعجب‌آور دانست و با اشاره به مواضع و بیانات حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب و جنایت‌ها و خیانت‌های آمریکا نسبت به ملت مسلمان ایران و مسلمین جهان اظهار داشت: رابطه ایران و آمریکا هنوز هم رابطه گرگ و میش است.

وی تأکید کرد: ما ارتباط را حرام نمی‌دانیم ولی براساس دستورات اسلام، رابطه‌ای که با دیگران برقرار می‌کنیم باید براساس عزت و کرامت انسانی باشد و تا زمانی که آمریکا خوی استکباری دارد ما نمی‌توانیم با آنها رابطه داشته باشیم.

پورصادقی عنوان کرد: بچه‌های 10 ساله هم می‌فهمند که آمریکا هم‌چون گرگ، خوی استکباری دارد و نمی‌توان با آن رابطه داشت.

وی بیان کرد: در سه دهه گذشته آمریکا با تهدید و تحریم در برابر ایران ایستاده که با تدابیر رهبری و با پشتیبانی مردم این تهدیدات به فرصت تبدیل شده است.

خطیب موقت نماز جمعه مهریز در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک هفته سلامت از این ایام به عنوان فرصتی مناسب برای رسیدگی به سلامت روح و روان در کنار سلامت جسم یاد کرد.

وی سلامتی را بزرگترین نعمتی دانست که در اختیار بشر است و افزود: بدون سلامتی بهره بردن از سایر نعمت‌ها امکان‌پذیر نیست، سلامت انسان همانند سایر نعمات خداوندی با تلاش و کوشش در اختیار شخص قرار می‌گیرد.

پورصادقی تصریح کرد: بسیاری از دستورات اسلام در راستای تأمین سلامت و رفاه انسان است و در واقع اسلام بیش از سایر ادیان به بهداشت فردی و اجتماعی اهمیت می‌دهد.

وی بیان کرد: کسی که بخواهد جسمی سالم و روحی شاداب داشته باشد باید با برنامه‌ریزی مشخص، پیروی از قواعد سلامت و پیگیری همه‌جانبه به این هدف خود نائل شود.

پورصادقی هم‌چنین با اشاره به سالروز تأسیس بنیاد مسکن خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن در به‌سازی و بازسازی روستاها نقشی اساسی داشته است.

وی بنیاد مسکن را از نخستین نهادهایی دانست که دو ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام(ره) تأسیس شد.

پورصادقی اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) نیز پس از تشکیل حکومت در مدینه، نخستین دغدغه‌شان ساماندهی افراد بی‌خانمان و مهاجران بود.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در نامه خود به بنیاد مسکن بر تلاش مسئولان در راستای عدم وجود افراد بی‌خانمان در جامعه تأکید کردند و از دولت خواستند که زمین‌های خود را به صورت رایگان در اختیار نیازمندان قرار دهد.

امام جمعه موقت مهریز با اشاره به 21 فروردین، سالروز شهادت شهید آوینی به بیان خاطراتی از دوران جنگ تحمیلی از این شهید بزرگوار پرداخت.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول