اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

سخنان دیگران درباره رابطه با آمریکا اهمیتی ندارد، نظر رهبری مهم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اصفهان گفت: مقوله مذاکره با آمریکا تنها در حیطه تصمیمات رهبر معظم انقلاب است و حرف افراد دیگر از اهمیت برخوردار نیست.

سخنان دیگران درباره رابطه با آمریکا اهمیتی ندارد، نظر رهبری مهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدیوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار داشت: طبق قانون اساسی ایران تصمیمات در مورد امور خارجی کشور برعهده رهبر معظم انقلاب و وظیفه همگان این است که از دستورات ایشان اطاعت کنند.

وی با بیان اینکه نظر دادن به طور طبیعی مشکل خاصی را به وجود نمی‌آورد، تصریح کرد: در زمان پیامبر اسلام(ص) و حضرت علی(ع) نیز افراد نظرات مختلف ارائه می‌‌کردند، اما همین افراد نیز در زمان خاص خود اطاعت‌های لازم را داشتند.

امام جمعه اصفهان تأکید کرد: البته باید به این نکته توجه شود که نظرات شخصی ارائه شده به رهبر معظم انقلاب در مورد مذاکره با آمریکا رسانه‌ای نشود.

وی با اشاره به اینکه طبق فرموده امام راحل(ره) ارتباط ایران و آمریکا ارتباط گرگ و میش است، اظهار داشت: این فرمان یک قاعده کلی است، مگر اینکه آمریکا دست از سلطه‌گری خود بردارد، طبق نص صریح قرآن سلطه بر مسلمانان جایز نیست.

وی در ادامه صحبت‌های خود اشاره‌ای به 29 فروردین و روز ارتش جمهوری اسلامی کرد و بیان داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان دانا و دوستان نادان تصمیم بر انحلال ارتش به بهانه وابستگی به رژیم طاغوت را داشتند، اما امام راحل(ره) می‌دانستند که تنها عده‌ای از ارتشیان وابسته و بقیه جوانان معتقد این مرز و بوم هستند.

امام جمعه اصفهان گفت: امام(ره) می‌دانستند انحلال ارتش بهترین فرصت را برای حمله دشمنان به وجود می‌آورد، بنابراین در برابر تمام این نظرات ایستادگی کرده و فرمودند ضعیف کردن این ارتش جایز نیست.

وی با بیان اینکه ارتش‌های تمام دنیا در سه مقوله مهارت، سازماندهی نظامی و تجهیزات جنگی با یکدیگر مشترک بوده و افزایش این سه مورد نشان‌دهنده توان نظامی یک ارتش است، تصریح کرد: اما ارتش اسلام از یک مقوله دیگر به نام انگیزه الهی و دینی نیز برخوردار است.

طباطبایی‌نژاد بیان داشت: انگیزه‌های دینی و الهی در بین نیروهای مسلح ایران روز به روز در حال قوی‌تر شدن است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول