اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

جامعه ایران هرگونه رابطه با آمریکا را رد می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: جامعه ایران هرگونه سخنی را در مورد رابطه با آمریکا به سرعت رد می‌کند.

جامعه ایران هرگونه رابطه با آمریکا را رد می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای فرهنگ عمومی بخش‌های استان قم با اشاره به ایام فاطمیه اظهار کرد: مجاهدت آن بانوی بزرگوار یکی از الگوها و پیام‌های نهضت عظیم اسلامی است.

وی افزود: حضرت زهرا(س) محور وحدت و ثبات در جامعه، نهضت فرهنگی و نیز دفاع از فرهنگ اصیل و ناب نبی مکرم اسلام(ص) بود که در دوران کوتاه عمر با برکت خویش و در عرصه‌های مختلف این مسئله را به منصه ظهور رساند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) افتخار شیعیان را تأسی به سیره حضرت فاطمه(س) دانست و تصریح کرد: امیدواریم در شرایط کنونی نیز زیر سایه امام عصر(عج) و رهبری فرزانه انقلاب، محبتی راستین و با صداقت به آن بانوی بزرگوار داشته باشیم.

وی با اشاره به 30 شب راز و نیاز حضرت موسی(ع) با خداوند گفت: زمان این امر از سوی خداوند افزایش یافت اما بنی اسرائیل از این موضوع خبر نداشتند بنابراین شخصی به نام سامری با فریب مردم، وعده نشان دادن خدا را به آنها داده و با استفاده از طلای باقیمانده از فرعونیان در نزد مردم، گوساله‌ای ساخت تا بنی اسرائیل آن را پرستش کنند.

سعیدی خاطرنشان کرد: سامری مردم را فریب داد و اینگونه بیان داشت که حضرت موسی(ع) خدای خود را گم کرده و اکنون من او را یافته‌ام و شیوه او به گونه‌ای بود که بیش از 600 هزار نفر به پرستش گوساله طلایی اقدام کردند.

امام جمعه قم با بیان اینکه این امتحان در مدت زمانی کوتاه موجب تغییر دین بیش از 600 هزار نفر شد، افزود: میل مردم به سمت باطل بیش از گرایش به سوی حق بوده و این مسئله باید در فعالیت‌های فرهنگی مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به فریاد فاطمه(س) به هنگام انحراف مردم از مسیر ولایت گفت: کسی تا آن زمان ندیده بود که حضرت زهرا(س) در میان مردم به پا خاسته و اعتراض کند اما دلیل این کار، اقدام به ساقط کردن ولایت توسط برخی افراد بود.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) ابراز کرد: زمانی که حضرت علی(ع) را به زور برای بیعت می‌بردند دو گروه از مردم یعنی فتنه گران و نیز مردم بی‌تفاوت وجود داشتند و هیچ کس به طور جدی برای حمایت از ولایت وارد عمل نشد.

سعیدی با تاکید بر شناسایی و برخورد صحیح با افرادی که ضد مسیر حقیقت هستند، افزود: لازمه فعالیت‌های فرهنگی این مسئله است زیرا برخی امور با برخوردهای حکومتی نیز امکان پذیر نیست.

امام جمعه قم خواستار انجام وظیفه و تکلیف مسئولان فرهنگی شد و اظهار کرد: امروز به برکت مجاهدت‌های گذشته، بصیرت مردم افزایش یافته و هشدارهای لازم در جامعه دریافت و با رویدادهای کنونی تطبیق داده شده است.

وی عنوان داشت: چنانچه ریشه‌های اعوجاجات فرهنگی برای مردم بیان شود، تاثیر فراوانی خواهد داشت و این امر یعنی توجه به رشد فتنه گران در کنار فعالیت‌های مفید فرهنگی در ابعاد و انواع مختلف، حائز اهمیت است.

سعیدی تصریح کرد: رشد فتنه گران موجب از بین رفتن تمام فعالیت‌ها و زحمات مفید فرهنگی می‌شود به طوری که یک فیلم سینمایی می‌تواند بسیاری از کارهای خوب را بی‌تاثیر کند و زمانی که جلوی پخش آن گرفته می‌شود فریاد برآورده می‌شود که این رسم مسلمانی نیست.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) یکی از رسالت‌های مهم انبیا را شناساندن و مبارزه با طاغوت دانست و افزود: طاغوت‌های بزرگ و کوچک در اعصار مختلف تاریخ و به شکل‌های گوناگون ظاهر می‌شوند.

وی با اشاره به برخی نظرات راجع به خوب بودن ارتباط با آمریکا گفت: شاهد هستیم که مزاج جامعه به سرعت این مسئله را رد می‌کند، زیرا نفوذ آمریکا در هر کشور موجب نرسیدن جوامع به اقتدار و عزت خواهد شد.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول