اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده رباط‌کریم:

ملت ایران علاقه‌ای به رابطه با آمریکا ندارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ملت ایران خواستار قطع رابطه با آمریکا بوده و هست و در حال حاضر نیز علاقه‌ای به ایجاد رابطه با دشمن خود ندارد.

ملت ایران علاقه‌ای به رابطه با آمریکا ندارد

حجت‌الاسلام حسن نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رباط‌کریم اظهار داشت: یکی از مهمترین دلایل انقلاب اسلامی و سرنگونی رژیم طاغوت، سرسپردگی سران این رژیم در برابر قدرت‌های بیگانه بود.

وی تصریح کرد: ملت ایران نمی‌خواستند به دلیل ضعف و سستی حاکمان خود به مانند مستعمره کشورهای غربی بوده و برای دست‌یابی به استقلال به رهبری مرجعیت شیعه قیام کردند.

این مسئول ادامه داد: به همین دلیل در شعار اصلی ملت انقلابی ایران یعنی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی هدف دست‌یابی به استقلال در همه عرصه‌ها به ویژه در برابر قدرت‌های خارجی در اولویت قرار دارد.

نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌ سران کاخ سفید گفت: آمریکا به دنبال بازگرداندن شرایط قبل از انقلاب است و به همین دلیل از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از هیچ توطئه‌‌ای علیه ایران و ملت ما پرهیز نکرده است.

نوروزی تأکید کرد: طبیعی است در برابر چنین رفتاری، ملتی که می‌خواهد مستقل و آزاد باشد کوتاه نیامده و تن به رابطه نمی‌دهد.

وی با اشاره به برخی اظهارات چهره‌های سیاسی در این رابطه گفت: نمی‌خواهم فرد خاصی را متهم کنم و معتقدم که همه در اظهار نظر آزاد هستند.

نوروزی تأکید کرد: در حال حاضر مردم ایران رابطه با آمریکا را نمی‌خواهند و علت این است که هیچ زمانی آمریکایی‌ها دوست ایران و ملت ما نبوده‌اند.

وی اظهار داشت: بحث رابطه با آمریکا به دلیل حساسیت و اهمیتی که دارد تنها در حوزه مسئولیت رهبری معظم انقلاب است و ما نیز باید در این حوزه گوش به فرمان ولایت باشیم.

نوروزی گفت: به طور قطع معظم‌له بیشتر از دیگران در این زمینه صاحب نظر بوده و براساس منافع کشور و مردم تصمیم‌ می‌گیرند.

وی در پایان تأکید کرد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی در موضوع رابطه با آمریکا همانی است که ولی‌امر مسلمین بیان فرموده و تا زمانی که رفتار آمریکا با ما تغییر نکند، تصمیم ایران نیز مبنی بر عدم ارتباط تغییر نخواهد کرد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول