اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر:

آمریکا باید رفتار خود در قبال حکومت‌های مستقل را اصلاح کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران، ری،‌ شمیرانات و اسلامشهر تأکید کرد: رفتار آمریکا با ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران به صورتی است که مردم ما نمی‌خواهند با این کشور رابطه‌ای داشته باشیم.

آمریکا باید رفتار خود در قبال حکومت‌های مستقل را اصلاح کند

فاطمه آلیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری مرجعیت معظم شیعه و سرنگونی حکومت سرسپرده طاغوت، اکثر کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا با انقلاب ملت ایران به دشمنی پرداختند.

وی تصریح کرد: از همان روزهای نخست انقلاب آمریکایی‌ها توطئه‌ها و دسیسه‌های متعددی برای منحرف کردن انقلاب و آسیب رساندن به قیام ملت ایران طراحی و اجرا کردند که در خاطره این مردم ثبت و ضبط شده است.

این مسئول ادامه داد: به عنوان نمونه مردم حمایت سران کاخ سفید از رژیم بعث عراق و ارتش متجاوز و جنایتکار صدام را فراموش نکرده و تعرض این کشور به خاک ایران در ماجرای طوفان طبس را به یاد دارند.

آلیا تأکید کرد: با توجه به اینکه رفتار سران کاخ سفید طی سه دهه اخیر تغییری نکرده ، طبیعی است که مردم ما با یادآوری جنایات این کشور حاضر نباشند که رابطه‌ای میان ایران و آمریکا برقرار شود.

* ملت ایران به دنبال تنش و درگیری نیست

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در اسلامشهر مبنی بر اینکه چرا عدم رابطه ایران و آمریکا را از سوی کشورهای غربی به تلاش کشورمان برای عدم ایجاد آرامش و صلح در منطقه تعبیر می‌کنند؟ گفت: این تعابیر در حقیقت فرار به جلوی غربی‌ها است.

نماینده مردم تهران، ری‌، شمیرانات و اسلامشهر با بیان اینکه غربی‌ها به خوبی با واقعیت آشنا هستند، گفت: بیش از 40 کشور از جنگی هشت ساله که عراق علیه ما به راه انداخت آگاه هستند و حالا ژست صلح‌دوستی گرفته و می‌گویند چرا ایران نمی‌خواهد با آمریکا رابطه برقرار کند؟

آلیا تأکید کرد: ملت ایران هیچ زمانی به دنبال ایجاد تنش و درگیری نبوده و طی سه قرن اخیر هیچ جنگی را ما آغاز نکردیم، بنابراین امروز نیز خواستار صلح و آرامش هستیم.

وی با یادآوری یکی از تعابیر رهبری معظم انقلاب اسلامی درباره رفتار آمریکا گفت: سران کاخ سفید دستان چدنی خود را زیر دستکش‌های مخملی پنهان کرده و تصور می‌کنند مردم ایران از ماهیت اصلی رفتار آنها اطلاعی ندارند.

آلیا در پایان تأکید کرد: به طور قطع ملت ایران شرایط را درک کرده و با شناخت دشمنی اصلی خود یعنی رژیم صهیونیستی و حاکمیت آمریکا که تحت نفوذ صهیونیست‌ها است، نمی‌خواهند با دشمنان خود رابطه داشته باشند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول