اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

ملت همچنان خواهان قطع رابطه با آمریکا هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: سخن ملت ما این است که تا زمانی که آمریکا مواضع کنونی خود را داشته باشد، ما همچنان خواهان قطع رابطه با این کشور هستیم.

ملت همچنان خواهان قطع رابطه با آمریکا هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز این هفته جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار کرد: برخی هم‌اکنون به نقد دین روی آورده‌اند که توصیه حوزه‌های علمیه به این افراد این است که با توجه به باز بودن فضای نقد، ابتدا توجه داشته باشند که باید توان لازم برای ورود به این بحث‌ها را داشته باشند.

وی افزود: پس از کسب توانایی علمی لازم برای بحث‌های دینی و دریافت پاسخ از مراجع تقلید، باید ادب حضور در محضر علما و گفت‌و‌گو با آنها را رعایت کرد.

خطیب جمعه قم حوزه‌های علمیه را پشتوانه علمی و معنوی نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: حوزه‌های علمیه ضمن اعلام آمادگی برای پاسخگویی به شبهات به کسانی که تخصصی در این زمینه ندارند توصیه می‌کند با دشمنان قرآن و عترت همراه نشوند.

وی عنوان داشت: ورود ناآگاهانه به حوزه قرآن و دین ممکن است موجب کفر شود بنابراین افراد باید مراقب این مسئله باشند.

سعیدی با اشاره به برخی اظهارنظرها توسط افراد خارج‌نشین در حوزه دین گفت: یکی از این اشخاص جاهل به طور صریح گفته است خدایی را که زنان را مجبور به حجاب و پوشش کرده باشد، نفی می‌کند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با بیان اینکه همین فرد خارج‌نشین و مزدور بیگانگان، ادعای برتری فقهی بر مراجع و فقها را دارد، افزود: وی اظهار کرده است که نماز واجب نبوده و به جای آن می‌توان چند دقیقه ورزش کرد.

وی تصریح کرد: غرور، جهل و نشستن در دامن دشمنان موجب می‌شود که افراد این گونه اظهار نظرها را داشته باشند و به مقدسات توهین کنند.

سعیدی در ادامه با اشاره به پیروزی ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) در 33 سال پیش گفت: از زمانی که مردم ایران اراده کردند که از زیر سلطه آمریکا و استکبار جهانی خارج شوند، هر لحظه بر خصومت این کشورها با ایران افزوده شده است.

امام جمعه قم افزود: هرچه ملت ایران در مسیر انقلاب خود پیش می‌رفتند، دشمنی‌ها گسترده می‌شد در حالیکه ما خواستار تعیین مقدراتمان به دست خود بوده و قصد جنگ نداشتیم اما آنها جنگ را بر ما تحمیل کردند.

وی با بیان اینکه میان خصومت دشمنان و پیشرفت ایران اسلامی، رابطه‌ای مستقیم برقرار است ابراز کرد: مردم ایران به وعده الهی دلگرم هستند اما دشمنان قصد داشته و دارند که چراغ اسلام و انقلاب را خاموش کنند.

سعیدی دلیل این امر را وابستگی جمهوری اسلامی به قرآن و عترت دانست و گفت: مردم ایران خواستار این هستند که امور خود را به دست خویش سامان دهند و نتیجه این مقاومت آنها نیز، صدور انقلاب و منتشر شدن پیام اسلام در میان مردم منطقه و سراسر جهان است.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) ادامه داد: قیام مردم مظلوم بحرین و حجاز نمونه این بیداری اسلامی و انتشار پیام انقلاب است ضمن اینکه زمین‌گیر شدن آمریکا و دیگر مزدوران استکبار جهانی در کشور دوست و برادر یعنی سوریه نیز به همین دلیل بوده است.

وی با اشاره به روحیه سلطه‌گری در دولتمردان آمریکا افزود: آنها خود را متولی جهان می‌دانند اما همگان دیدند که حضور آنها در کشورهایی مثل عراق و افغانستان چه به روز مردم آورد و تنها سبب گسترش و افزایش جنگ، جنایت و تعدی شد.

سعیدی تاکید کرد: سخن ملت ما این است که تا زمانی که آنها چنین مواضعی دارند ما همچنان خواهان قطع رابطه با آمریکا هستیم.

خطیب جمعه قم با اشاره به آموزه‌های دینی ملت ایران به ویژه نهضت عاشورای حسینی گفت: ما اعلام می کنیم که رابطه با آمریکا و هر کشوری که به دین و مردم ایران توهین کند، ذلت و خواری محسوب می‌شود و ما با همه وجود فریاد می‌زنیم «هیهات من الذله».

وی همچنین به 29 فروردین و روز ارتش اشاره کرد و افزود: ارتش ایران با پیوستن به ملت در انقلاب اسلامی نشان داد که یار و یاور ملت بوده و لقب ارتش جمهوری اسلامی برازنده آن است.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول