اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سوق:

آمریکا دشمن شماره یک مستضعفان جهان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سوق گفت: امروزه آمریکا دشمن شماره یک محرومان و مستضعفان جهان است.

آمریکا دشمن شماره یک مستضعفان جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سوق، حجت‌الاسلام یوسف عمرانی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با دعوت به رعایت تقوای الهی و تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه، این ایام را ایام حزن اهل بیت دانست و از تمام مردم خواست تا این ایام را به نحو احسن و با محتوا برگزار کرده تا در هر جای این شهر و روستاهای اطراف این ایام مشهود باشد.

وی با اشاره به هفته سلامت و روز جهانی بهداشت که امسال سال سالمندان نامگذاری شده است، گفت: امیدواریم مشکلات روحی و جسمی سالمندان با تلاش مسئولان و همت خود این عزیزان هرچه سریع‌تر برطرف شود.

 عمرانی‌نژاد به سالروز شهادت آیت الله سید محمد باقر صدر و خواهر ایشان بنت‌الهدی در سال 1359 که توسط صدام انجام شد، اشاره کرد و بیان داشت: این شهید بزرگوار به آرزوی خود که ریشه‌کن شدن صدام و حزب بعث عراق بود رسید و ملت عراق را در مسیر انقلاب بر علیه استکبار قرار داد که علاوه بر رفتن صدام دست آمریکا را نیز از این کشور قطع کردند.

سالروز قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا در20 فروردین 59 بخش دیگر سخنان امام جمعه سوق بود که اظهار کرد: امام خمینی (ره) پیرامون رابطه با امریکا بیان کرد که ما رابطه گرگ و میش نمی‌خواهیم و مهم‌ترین و دردآورترین موضوعی که ملت‌های اسلامی و غیر اسلامی و کشورهای تحت سلطه با آن مواجه است، موضوع آمریکاست.

وی عنوان کرد: دولت آمریکا برای بیشتر بلعیدن ذخایر مادی کشورهای تحت سلطه از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند و آمریکا امروز دشمن شماره یک مردم محروم و مستضعف جهان است.

عمرانی‌نژاد بیان کرد: این قطع رابطه در 20 فروردین 59 سبب شد تا کشور ما پس از پیشرفت‌های علمی در 20 فروردین جشن ملی فناوری هسته‌ای را بگیرد.

امام جمعه سوق تصریح کرد: در چند سال گذشته علی‌رغم تحریم‌ها و تهدیدها و فشارهای غربی‌ها در قالب (1+5) تمام هم و غمشان این بود که فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را متوقف کنند ولی خوشبختانه دانشمندان هسته‌ای توانستند تحریم‌ها را دور بزنند و در میان تعجب تخمین دانشمندان غربی به پیشرفتی قابل توجهی دست پیدا کنند.

عمرانی‌نژاد گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تاکنون 17 هزار شهید ترور داشته که این سند زنده‌ای است از اقدامات وحشیانه مدعیان حقوق بشر.

امام جمعه سوق در ادامه با اشاره به 21 فروردین سالروز فرمان تاریخی امام مبنی بر تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مسکن را یک نهاد انقلابی دانست که محرومیت زدایی در روستاهای دورافتاده از اهداف مهم آن است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول