اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه الوند:

رابطه با آمریکا یک خطر عظیم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه الوند گفت: رابطه با آمریکا یک خطر عظیم است زیرا رابطه با شیطان است.

رابطه با آمریکا یک خطر عظیم است

به گزارش خبرگزاری فارس از البرز، حجت‌‌الاسلام علی عادل‌پور ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر الوند در مصلای این شهر با دعوت کردن همه به تقوا بیان کرد: تقواست که توفیق دعا را به انسان می‌دهد و نماز اول وقت به انسان عنایت می‌کند و تقواست که سبب می‌شود برای ظهور ولی عصر (عج) دعا کنیم و از خداوند می‌خواهیم که فرج ایشان را نزدیک بفرماید.

وی با اشاره به اهمیت دعا کردن و با اشاره به آیه شریفه «امن یجیب» اظهار کرد: در دعاها و آداب دعا مفسران ذکر کرده‌اند که این آیه شریفه آنطور که برای شفای مریض‌ها طبق عادت می‌خوانند، نیست بلکه منظور از مضطر فرج امام زمان (عج) است.

عادل‌پور تشریح کرد: هرگاه دعا مستجاب نمی‌شود، دلیل دارد و نباید از دعا کردن ناامید شویم و تمام لحظات دعا کرد به خصوص برای فرج صاحب‌الزمان (عج) که حتی حضرت فاطمه‌الزهرا (س) که آن همه ظلم و ستم بر ایشان شده در دعاهای خود اشاره دارد که آن حضرت می‌آید و انتقام مادرش زهرا (س) و انتقام خون کربلا را خواهد گرفت.

وی ادامه داد: دعا یعنی طلب خیر، لذا باید نحوه جدی دعا لحاظ شود که همراه با عجز به درگاه خداوند است و شرایط آن این است که اول آن با صلوات بر محمد (ص) و آل او و در پایان هم درود و رحمت بر پیامبر رحمت تأکید شده است.

امام جمعه شهر الوند گفت: اگر دعای ما اجابت نمی‌شود یعنی در هنگام دعا اخلاص نداشته‌ایم، هرچند به درگاه خداوند رو کرده‌ایم و باید در این درگاه دیگران را در نظر داشته باشیم و خاص و مخلص دعا کنیم و از انحرافات ذهنی که خلوص را در هنگام دعا از انسان می‌گیرد، بپرهیزیم.

وی تصریح کرد: در خصوص دعا برای حجت خدا امام زمان (عج) مفسران به چند نکته اشاره کرده‌اند، یکی از آنها شرط اجابت قطع امید نکردن از دعا و اخلاص در دعاست و دعا خالص به سوی خدا باشد، آنان که در حالت سکوت از خداوند چیزی می‌خواهند خدا از حال و دلش با خبر است ولی خداوند می‌خواهد که بنده‌اش از طریق زبان خواسته خود را بخواهد و انسان که در طبیعت حکومت دارد در خواسته و دعایش اهم و مهم را در نظر بگیرد و در حال اضطرار و عجز باید به خدا تقرب پیدا کند و آن شرط دعاست.

حجت‌الاسلام عادل‌پور در خطبه دوم با اشاره به اهمیت عقل در دین اسلام با بیان این حدیث از مولا علی (ع) که "عقل نعمت خوبی است و عقل است که بندگی و عبادت و راه صحیح و تقوا را دارد" گفت: عقل یکی از مصلحت‌های اهل تقواست که گرایش به علم و فهم و درک و هر روز تلاش می‌کند تا به اندوخته‌های علمی‌اش بیافزاید و حتی در روایات اسلام هم بر این اصل تأکید زیاد شده که امام زین‌العابدین (ع) می‌فرماید "مورد لعن قرار داده شده که بنده‌ای دو روزش مساوی هم باشد و باید بر علم و تفکر و بصیرت و دانایی‌اش چیزی بیافزاید".

وی تشریح کرد: اگر علم با عمل توأم شود همیشه انسان علم و بصیرت نورانی و زیبا دارد، لذا اگر عقل و علم توأم شود سلامت و امنیت خود را حفظ می‌کند و خیلی از مشکلات انسان‌ها و خانواده‌ها برطرف می‌شود و در همین مسئله عقل و شرع آنقدر مهم است که گاهی با نعمت شرع تطابق دارد.

عادل‌پور در مورد هفته سلامت و روز بهداشت جهانی بیان داشت: سلامت یک مقوله مهم است و باید دولت و مجلس و فرهنگ و همه عوامل دست‌اندرکار دست به دست هم دهند تا ان‌شاءالله سلامت مورد نظر جامعه اسلامی پیاده شود.

وی افزود: عده‌ای تصور می‌کنند که ساخت بیمارستان مایه سلامتی جامعه می‌شود ولی متأسفانه امروزه شاهدیم که اکثر بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها با کمبود نیروی متخصص و تجهیزات رو‌به‌رو هستند و اکثر متخصصان حاضر نیستند تا تهران و سایر مراکز پرجمعیت را رها کنند و به شهرستان‌ها بیایند.

امام جمعه الوند خاطرنشان کرد: باید به این نقطه برسیم که دکتر متخصص بر سر هر مریض در هر نقطه از کشور حاضر شود، اگر به این نقطه برسیم، توانسته‌ایم گامی مؤثر برای سلامتی مردم برداشته باشیم.

عادل‌پور اضافه کرد: باید تغذیه سالم در کشور مد نظر مسئولان قرار گیرد و آموزش‌های لازمه در این خصوص ارائه شوند.

وی در ادامه به سالروز شهادت آیت‌الله سید محمدباقر صدر و خواهر انقلابی ایشان که توسط رژیم بعث به شهادت رسیدند و همچنین سالروز قطع رابطه سیاسی با آمریکا اشاره و افزود: در پاسخ به افرادی که خواستار مذاکره با آمریکا بودند مقام معظم رهبری در بیاناتشان در مشهد پاسخ دادند که کامل و جامع بود.

امام جمعه الوند یادآور شد: رابطه با آمریکا یک خطر عظیم است چون رابطه غیرانسانی و رابطه شیطانی و ظلم به بشریت است، نمونه این ارتباط را در کشور‌هایی نظیر افغانستان، بحرین و ... شاهدیم.

وی ادامه داد: ما در مقابل هرگونه سلطه‌گویی ابرقدرت‌ها ایستاده‌ایم و از این به بعد هم خواهیم ایستاد زیرا عزت اسلام ناب محمدی در این است و ما نیز ارزش زندگی در آزادی و استقلال را می‌دانیم نه ذلت و خواری را.

امام جمعه الوند ادامه داد: همانطور که امام (ره) رابطه با آمریکا را رابطه گرگ و میش عنوان کردند، امروز نیز این رابطه گرگ و میش است ولی متأسفانه برخی خطوط ممنوعه را رد کرده و آمریکا، دشمن درجه یک انقلاب را مورد مذاکره نام می‌برند.

وی تصریح کرد: مشکلات در سوریه و ترکیه امروز نیز از سوی آمریکا ایجاد شده زیرا خوی آنها این است که همه از آمریکایی‌ها فرمان بگیرند و حال آنکه ما از آنها فرمان نمی‌گیریم.

امام جمعه الوند یادآور شد: آمریکایی‌ها به ما نسبت وحشی‌گری می‌دهند، آنها که کارشان شرارت، اشغال‌گری، ترور و جنگ و تجاوز به منابع ملت‌هاست به مردمی که ایستادگی را از مکتب عاشورا آموخته لقب وحشی می‌دهند و در مقابل برخی خواستار مذاکره با این مستکبران هستند.

وی  ادامه داد: رابطه یک مظلوم با ظالم چه ارزشی دارد، رابطه غارت شده با غارتگر که فقط منابع غنی نفت و گاز ما را می‌خواهند هیچ پایان خوشی ندارد و اگر بناست ما اینها را بدهیم و بگوییم رابطه داریم، ما این رابطه را نمی‌خواهیم.

عادل‌پور در پایان در مورد شعار و نام‌گذاری امسال به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بیان کرد: باید مسئولان از شعارگویی بپرهیزند و شعاری عمل نکنند، باید دولتمردان، مجلسیان، وزرا و دلسوزان همه بنشینند راهکاری را ترسیم کنند تا امسال مسئله اشتغال رونق گیرد و هم تولید ما تولیدی ارزشمند و قابل ارائه در دنیا شود و هم سرمایه ایرانی و اسلامی ارزش افزوده خوبی داشته باشد.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول