به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، قاسم علیاکبری ظهر امروز در جمع کارکنان میز خدمت و سامانه سامد استانداری زنجان اظهار داشت: راهاندازی سامانه سامد و همچنین ایجاد میز خدمت توفیقات خوبی به همراه داشته است.
وی با اشاره به هماهنگی به وجود آمده بین دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی استانداری زنجان با مدیران ارگانهای دولتی افزود: با هماهنگیهای به وجود آمده مشکلات مردم در مراجعه به ارگانهای دولتی کاهش چشمگیری یافته است.
مدیر کل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی استانداری زنجان تصریح کرد: ایجاد دفتر میز خدمت و همچنین سامانه سامد موجب پیشگیری از مشکلات و روان سازی کارها شده است.
وی با اشاره به جلساتی که دفتر بازرسی با مدیران ارگانهای دولتی استان برگزار کرده است، ادامه داد: در سال گذشته کمترین میزان شکایات مردمی از ارگانهای دولتی دریافت شده است.
علیاکبری از برنامه دفتر بازرسی برای ایجاد تحرک بیشتر در دفتر خبر داد و گفت: استان زنجان در تبیین اهداف کمی و کیفی رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.
وی با اشاره به قالبهای خاص ارزیابی نرم افزاری که از سوی وزارت کشور ارائه شده است، تصریح کرد: مشکلات مستند سازی ارزیابی عملکردها در استان رفع شده است.
مدیر کل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی استانداری زنجان تاکید کرد: استان زنجان در بخش ارزیابی عملکرد ارگانهای دولتی هم جزو استانهای برتر محسوب میشود.
وی از ثبت 4هزار و 858 نامه در سال گذشته خبر داد و گفت: آمار شکایتهای رسیده از ارگانهای دولتی از 473 مورد سال 89 به 351 مورد در سال گذشته کاهش یافته بود.
علیاکبری بیشترین آمار شکایتهای دریافتی را به ترتیب مربوط به خدمات شهری و خدمات عمرانی، مسکن مهر و دریافت تسهیلات اعلام کرد و اضافه کرد: در سال گذشته به 78 درصد از نامههای ارسال شده نیز پاسخ داده شده است.
وی تاکید کرد: با پیگیریهای به عمل آمده 52 درصد از کسانی که نامه ارسال کرده بودند از پاسخهای ارائه شده ابراز رضایت کردهاند.
مدیر کل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی استانداری زنجان از برقراری 27 هزار و 184 مورد تماس تلفنی با سامانه سامد در سال گذشته خبر داد و افزود: پیگیریها بیانگر رضایت 73 درصد از تماس گیرندگان با سامانه سامد است.
وی تصریح کرد: میانگین تماسهای مردمی با سامانه سامد به صورت میانگین 73 مورد در روز بوده است.
علیاکبری بیشترین مراجعات مردمی را در رابطه با ارگانهایی مانند شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی، دارایی و کمیته امداد امام خمینی اعلام کرد.
وی از تحقق 70 درصدی دستورات استاندار در ملاقاتهای مردمی خبر داد و تاکید کرد: 30 درصد باقیمانده نیز در دست بررسی است.
مدیر کل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی استانداری زنجان با اشاره به کاهش درخواستهای مردمی برای ملاقات با استاندار افزود: دلیل کاهش درخواستها حل مشکلات در ارگانها است.
انتهای پیام/س10/ض1002