اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف بررسی مشکلات مردم صورت گرفت

دیدار مردمی شهردار قم با اهالی محله شهید زین‌الدین

خبرگزاری فارس: شهردار قم به همراه شهردار منطقه 4 و جمعی از مدیران شهرداری در مسجد علی‌ابن‌ابیطالب (ع) واقع در شهرک شهید زین‌الدین حضور یافت و با اهالی این محله دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

دیدار مردمی شهردار قم با اهالی محله شهید زین‌الدین

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد دلبری در این دیدار ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به اهالی محله شهید زین‌الدین به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب با توجه به وضعیت و شرایط کنونی و حساس جامعه در این برهه از زمان مدبرانه سال 1391 را با این عنوان تبیین کردند و مردم و مسئولین باید این شعار را سرلوحه کارهای خود قرار داده تا شعار ایشان محقق شود.

شهردار قم اظهار داشت: مجموعه مدیریت شهری باید با بهره‌گیری از شعار ایشان و با درایت بیش از پیش و با دغدغه بیشتر در سال جاری امور شهری را رصد کرده و نسبت به حل مشکلات و برطرف کردن آنها با اقتدار اقدام کند.

دلبری ضمن اشاره به هزینه‌های سنگینی که بر سر راه مدیریت شهری قرار دارد افزود: شهرداری یک سازمان غیر دولتی است و علاوه بر مدیریت هزینه باید نسبت به مدیریت درآمد هم نظر داشته باشد و تمام هزینه‌های عمرانی و جاری را تأمین کرده که این امر مشکلاتی را پیش روی مجموعه مدیریت شهری قرار می‌دهد.

شهردار قم گفت: شهر قم به دلیل وجود بارگاه ملکوتی و نورانی کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، حوزه علمیه و فضلاء و علما و مردم ولایتمدار آن و همچنین راه ارتباطی و مواصلاتی 17 استان دارای موقعیت استراتژیک و ویژگی‌های خاص بوده که این مسئله مسئولیت ما را در مجموعه مدیریت شهری خطیرتر می‌کند و ما باید اقداماتمان را در شأن این شهر و مردم فهیم و ولایتمدار آن انجام دهیم.

وی ضمن تشکر از اقدامات شهروندان در بازگو کردن مشکلات شهری اذعان کرد: اینکه شهروندان مشکلات شهری را رصد کرده و به ما گزارش می‌کنند نشان از لطف و محبت آنها و دوست داشتن شهرشان است در حالی که این وظیفه ماست که مشکلات را شناسایی کرده و در راستای برطرف کردن آنها اقدام کنیم.

دلبری گفت: ما روزانه 650 تن زباله از سطح شهر جمع‌آوری می‌کنیم که حدود هشت تن آن مربوط به محله شهید زین‌الدین است.

وی ضمن اشاره به هزینه‌های پرداختی از سوی شهرداری به پیمانکاران خدماتی گفت: شهرداری قم ماهانه مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان بابت جمع‌آوری زباله و یک میلیارد و 100 میلیون تومان برای نگهداری فضاهای سبز شهری هزینه می‌کند و در صورتی‌که شهروندان در کاهش تولید زباله و نگهداری فضاهای سبز شهری ما را یاری کرده هزینه‌ها کاهش خواهد یافت.

دلبری در این دیدار به بررسی مشکلات و پیشنهادات مطرح شده از سوی اهالی شهید زین‌الدین پرداخت و دستور رسیدگی به وضعیت پروژه‌های اعلام شده از سوی شهروندان را در اسرع وقت صادر کرد.

شهردار قم گفت: عملیات عمرانی بوستان شهید زین‌الدین از اواخر سال گذشته شروع شد و در حال حاضر پیمانکار و عوامل شهرداری مشغول به فعالیت هستند و در هفته دفاع مقدس این بوستان به بهره‌برداری می‌رسد.

دلبری در این دیدار به بهسازی و دیوار چینی بوستان پائیزان، بهسازی بوستان گلباران، اصلاح هندسی تقاطع جلوی مسجد علی‌ابن‌ابیطالب (ع)، تملک و بازگشایی ادامه بلوار شهید کریمی و اتصال به بلوار جمهوری و بلوار فردوسی، درختکاری حاشیه خیابان ذوالفقار، نظارت و رسیدگی بر عملکرد اتوبوس‌های شرکت واحد و تاکسی‌های خطی محله شهید زین‌الدین، آسفالت معابر، پیاده‌رو سازی معابر محله شهید زین‌الدین، خرید ست ورزشی ویژه جانبازان و نصب در یکی از بوستان‌های محله شهید زین‌الدین تأکید کرد و از مدیران شهرداری خواست در نخستین فرصت موارد را پیگیری و اجرایی کنند.

در پایان این دیدار مدیران شهرداری به سئوالات و درخواست‌های شهروندان و اهالی ساکن در محله شهید زین‌الدین پاسخ دادند.

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول