اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آمار و انفورماتیک اداره‌کل ثبت احوال قم:

کاهش مراجعات حضوری با راه‌اندازی تلفن گویا

خبرگزاری فارس: معاون آمار و انفورماتیک اداره‌کل ثبت احوال استان قم گفت: با استفاده از سامانه تلفن گویای ثبت احوال استان، مراجعات حضوری شهروندان کاهش خواهد یافت.

کاهش مراجعات حضوری با راه‌اندازی تلفن گویا
جواد ادیم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به طرح‌های انجام شده و یا در دست انجام اداره‌کل ثبت احوال استان در زمینه فناوری اطلاعات اظهار داشت: راه‌اندازی سامانه تلفن گویای ثبت احوال استان با شماره چهار رقمی 1510 از جمله این طرح‌ها بود.
وی ادامه داد: خدمات‌رسانی این سامانه تلفن گویا به این ترتیب است که ارباب رجوع با تماس و انتخاب دکمه‌های مورد نظر از خدمات، مدارک و روال آن فرآیند از طریق تلفن اطلاع پیدا کرده و در صورت مراجعه حضوری مدارک مورد نیاز را به همراه دارد و با استفاده از این سامانه زمان و تعداد مراجعات کمتر می‌شود.
معاون آمار و انفورماتیک اداره‌کل ثبت احوال استان قم خاطر نشان کرد: از طریق سایت نیز فرم‌های مربوطه قابل دسترس است و فرد می‌تواند با مراجعه به سایت فرآیندها و فرم‌های مربوطه را دانلود و دریافت کرده و با تکمیل و مراجعه امور خود را تسریع بخشد.
ادیم با اشاره به پروژه دیگری که در حوزه فناوری اطلاعات و آمار انجام شده است، اذعان داشت: سامانه پیام کوتاه اداره‌کل ثبت احوال استان با شماره 30001168 آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و شکایات مردمی است که توسط روابط عمومی کنترل شده و پاسخ‌های مربوطه از طریق سامانه ارسال می‌شود. 
 
* ارسال 100 هزار پیام کوتاه برای دریافت معانی نام
به گفته وی، پروژه دیگر در راستای دریافت پیام کوتاه، سامانه دریافت معانی اسامی از طریق پیام کوتاه بود که در راستای ترویج فرهنگ نام و نام‌گزینی راه‌اندازی شد.
معاون آمار و انفورماتیک اداره‌کل ثبت احوال استان قم افزود: افراد با ارسال نام مورد نظر خود به صورت فارسی به 1168، 1000 معنی نام را دریافت می‌کنند و با انتخاب اسامی مناسب برای فرزندان خود از معانی آن آگاه می‌شوند.
ادیم ابراز داشت: این سامانه در هفته ثبت احوال اعلام عمومی شد و با حضور استاندار قم در سالن پیشخوان اداره شهرستان ثبت احوال افتتاح شد.
وی با بیان اینکه کاربرد این سامانه استانی نبوده بلکه کشوری است، گفت: در هفته اول راه‌اندازی این سامانه 100 هزار پیام کوتاه از نقاط مختلف به منظور دریافت معانی نام پیام ارسال شده است.
 
* تمام امور سالن پیشخوان اداره شهرستان قم به صورت مکانیزه در حال انجام است
معاون آمار و انفورماتیک اداره‌کل ثبت احوال استان قم خاطر نشان کرد: سالن پیشخوان اداره شهرستان قم طی پیگیری‌هایی که در چند ماه اخیر صورت گرفت، توسط استاندار قم در هفته ثبت احوال افتتاح شد.
ادیم یادآور شد: این سالن با تمام امکانات به صورت کاملا مکانیزه، مجهز به سیستم نوبت‌دهی الکترونیکی و مدیریت صف ارباب رجوع است.
وی بیان داشت: زمانی که ارباب رجوع به این سالن مراجعه کند با دریافت نوبت، به منظور دریافت خدمات متنوعی که در ثبت احوال وجود دارد به باجه مربوطه فراخوان می‌شود.
معاون آمار و انفورماتیک اداره‌کل ثبت احوال استان قم یادآور شد: تمام امور باجه‌ها به صورت مکانیزه در حال انجام است و ارائه خدمات به مردم با سرعت، کیفیت و رضایت‌مندی بهتر در محیط مناسب انجام می‌شود.
ادیم در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه نشریات و خبرنامه در قالب ماهنامه، فصلنامه و سالنامه آماری اشاره کرد و گفت: آمارهای مربوط به رویدادهای ولادت، وفات، ازدواج و طلاق به صورت‌ ماهنامه، فصلنامه و سالنامه ارائه و در اختیار مدیران استان برای تصمیم‌گیری قرار داده شده است.
انتهای پیام/غ10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول