اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار یزد:

تلاش شهرداری یزد کاهش مراجعات مردمی است

خبرگزاری فارس: شهردار یزد گفت: تلاش مجموعه شهرداری یزد، الکترونیک کردن خدمات و کاهش مراجعات مردمی به این نهاد است.

تلاش شهرداری یزد کاهش مراجعات مردمی است
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سید علی‌اکبر میروکیلی صبح امروز در جمع اعضای شورای شهر، مدیران و معاونان مناطق سه‌گانه، مدیرعامل سازمان فاوا و قضات کمیسیون‌های شش‌گانه ماده صد با اشاره به امکانات و قابلیت‌های سیستم مکانیزه کمیسیون ماده صد، معرفی و راه‌کارهای هر چه بهتر اجرایی شدن آن در شهرداری یزد اظهار داشت: تلاش می‌کنیم با الکترونیک شدن خدمات، مراجعات مردمی به شهرداری کاهش یابد.
وی افزود: سیستم مکانیزه کمیسیون ماده صد نیز با هدف تسهیل در مراجعات مردم به منطقه و عدم مراجعه به دبیرخانه مرکزی کمیسیون راه‌اندازی می‌‌شود.
میروکیلی خاطرنشان کرد: پروژه پیشخوان الکترونیک نیز در منطقه سه شهرداری در حال پیاده‌سازی است که طی آن شهروندان تنها به یک نفر برای پیگیری همه امور خود مراجعه می‌کنند و از مراجعات مکرر به شدت جلوگیری می‌شود.
وی با اشاره به برخط شدن اغلب خدمات شهرداری در آینده‌ای نزدیک بیان کرد: با اجرای این کار امکان دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی شده برای مردم وجود خواهد داشت و برای فاز اول هم‌اکنون مردم می‌توانند از طریق وب، بدهی نوسازی خود را مشاهده کنند و عوارض خودرو خود را پرداخت کنند و حتی کنترل ترافیک تقاطع‌های سطح شهر نیز بر این بستر میسر است.
عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز در این نشست سیستمی شدن امور را در راستای سرعت، دقت و امنیت دانست و افزود: ممکن است حتی در بدو پیاده‌سازی برخی از سیستم‌ها مشکلاتی نیز به وجود آید اما در نهایت هدف تسهیل امور مردم و جلوگیری از سرگردانی آنها در شهرداری است.
حجت‌الاسلام مطهریان اظهار امیدواری کرد: با راه‌اندازی این سیستم، مشکل تعداد اندکی از پرونده‌ها که بلاتکلیف در کمیسیون‌ها مانده است نیز حل شود.
مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری یزد نیز در این نشست با اشاره به دلایل مراجعه مردم به کمیسیون ماده صد عنوان کرد: مردم به دلیل خلاف مالک و گزارش تخلف از طریق ماموران اجرائیات به این کمیسیون مراجعه می‌کنند.
مهدی فعالی، توانایی سیستم مکانیزه ماده صد را مغایرت‌گیری بین اطلاعات مجاز ملک موجود در سیستم و اطلاعات موجود شهر که توسط ماموران فنی حاصل می‌شود، عنوان کرد.
وی انتقال برخط پرونده از منطقه به دبیرخانه کمیسیون ماده صد به همراه گزارش مامور فنی را مهم‌ترین ویژگی سیستم اتوماسیون کمیسیون ماده صد عنوان کرد.
فعالی همچنین استفاده از امضای دیجیتال، آرشیو الکترونیک، مشاهده سوابق قبلی ملک، ارسال خودکار مبلغ جریمه به زیرسیستم درآمد سیستم شهرسازی و استفاده از سیستم پیام کوتاه به منظور اطلاع‌رسانی را از دیگر قابلیت‌‌های این سیستم برشمرد.
در این نشست همچنین گزارشی از نحوه فعالیت نرم‌افزار اتوماسیون کمیسیون ماده صد شهرداری یزد ارائه شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول