اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان:

حمایت از تولید ملی نگاه ویژه به یک بخش را از بین می‌برد

خبرگزاری فارس: نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: توجه و نگاه صرف به یک بخش در کشور باید از میان رفته و همه در زمینه حمایت از تولید ملی گام برداریم.

حمایت از تولید ملی نگاه ویژه به یک بخش را از بین می‌برد

محمود تولایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بیان داشت: اعتقاد ما بر این است که دستگاه‌هایی که در ارتباط بخش تولید مسئولیت دارند برای تدارک و تهیه مواد اولیه واحدهای تولیدی تا به امروز برنامه‌های درستی در دست ندارند.

وی به عدم برنامه مناسب برای تأمین مواد اولیه در بیشتر واحدها اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر ثبت سفارش‌های خارج از کشور وضعیت روشنی نداشته و تأمین ارز واحدهای تولیدی برای خرید مواد اولیه نیز مبهم باقی مانده و سامانه ثبت سفارش نیز به صورت فعال کار نمی‌کند.

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اضافه کرد: واحدهای تولیدی امروز در تأمین نقدینگی سرمایه در گردش مشکلات فراوانی دارند و بانک‌ها نیز هیچ برنامه‌ای در زمینه بسته تدوین شده‌ای برای حمایت از تولید ندارند.

وی از درخواست صنعتگران و تولیدکنندگان سخن گفت و  تصریح کرد: نقشه راهی باید برای سال جاری داشته باشیم که هم تأمین‌کننده وضعیت حال واحدها باشد و هم به شرایطی که در گذشته گریبان‌گیر واحدهای تولیدی و صنعتگران بوده کمک کند.

تولایی به افزایش بلاتکلیفی صنعتگران و تولیدکنندگان در سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: فرمایش رهبر معظم انقلاب در زمینه نام‌گذاری سال جاری نسبت به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی با عنایت به محدودیت‌ها و تحریم‌هایی است که وجود دارد، ضرورت امروز کشورمان ذکر این نکته است که رویکرد ما به سوی کالای ایرانی، سرمایه ایرانی و اشتغال ایرانی باشد.

وی از حمایت مسئولان از بخش صنعتی و تولیدی کشور سخن گفت و تأکید کرد: دشمن اقتصاد ما را هدف قرار داده یعنی اینکه قصد دارد در تولیدات داخلی ما مشکل به وجود آورد در نتیجه اشتغال کشور را از میان ببرد.

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: در سال جاری باید اقداماتی انجام شود که واحدهای تولیدی بر سر جای خود به ادامه فعالیت برای رشد اقتصاد کشور بپردازند.

وی ادامه داد: در سال جاری در بخش هدفمندی یارانه‏ها، کمک‏های مالی بانک‏ها و برای تأمین تدارک مواد اولیه کارخانه‏ها اقدامات لازم انجام شود.

تولایی با اشاره به وظایف تولیدکنندگان کشور بیان داشت: تولیدکنندگان نیز در این عرصه باید خودشان را برای شرایط جدیدی که تأمین‌کننده مصارف کشور است، آماده کنند.

وی تأکید کرد: امید است در سال جاری درک متقابل درستی میان مسئولان و تولیدکنندگان کشور ایجاد شود.

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان افزود: انگیزه کافی در میان تولیدکنندگان وجود دارد، اما فشارها بر روی این بخش بسیار بالا است، یعنی اینکه سود دریافتی تسهیلات بانک‏ها نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و حجم تسهیلات ارائه شده نیز محدودتر شده است.

وی تأکید کرد: توجه و نگاه صرف به یک بخش در کشور باید از میان رفته و همه در زمینه حمایت از تولید ملی گام برداریم.

تولایی اظهار داشت: در کشور به جای همگرایی، هر بخشی فقط به مصالح خود اهمیت داده و به دیگر بخش‏ها اهمیتی نمی‏دهد، ما باید پیام رهبر معظم انقلاب را پیش ببریم تا اینکه وابستگی اقتصادی کشور ما کمتر شود.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول