اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

مخاطب اصلی تولید ملی ملت هستند‌

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی مخاطب اصلی تولید ملی را همه ملت عنوان کرد و گفت:‌ اصل تحقق تولید ملی مردم هستند و دولت صرفاً کارها و فعالیت‌ها را روان سازی می‌کند.

مخاطب اصلی تولید ملی ملت هستند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد،‌ ابوطالب شفقت بعد از ظهر امروز در نشست شورای اداری خراسان شمالی اظهار داشت: البته دولت نیز برای پشتیبانی از بخش‌ها از جمله صنعت و کشاورزی باید در این راستا حرکت کند.

وی با تأکید بر اینکه باید بند به بند شعار امسال برنامه‌ریزی و کار شود، گفت: مهم‌ترین اولویت استان بخش کشاورزی بوده، از این رو در تمام دستگاه‌های مرتبط با این بخش فعالیت مضاعفی داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: نیروهای بخش کشاورزی به نیروهای توانمند تبدیل شده تا از حداکثر ظرفیت این بخش استفاده بهینه شود.

شفقت وجود آب فراوان و بهره‌برداران بالای بخش کشاورزی در خراسان شمالی را برشمرد و افزود: این بخش لازم است تا مدیریت شده و برنامه ریزی برای افزایش سطح برداشت انجام شود.

وی تصریح کرد: هم سرمایه در استان داشته و هم امکانات لازم در اختیار استان قرار دارد صرفاً سال گذشته 470 میلیارد تومان پول از محل یارانه‌ها در اختیار مردم استان قرار گرفته شده است و اگر این منابع خوب برنامه ریزی شود، قطعاً می‌توان مشکل اقتصادی، بیکاری را رفع کرد.

* ستاد توسعه کشاورزی در خراسان شمالی فعال شده است

استاندار خراسان شمالی با اشاره به فعال شدن ستاد توسعه کشاورزی در استان اظهار داشت:‌ کشاورزی اولویت نخست توسعه خراسان شمالی است.

وی با بیان اینکه ستاد تحقق فرمان رهبری برای سال تولید ملی به دبیری شورای برنامه ریزی و ریاست استاندار با کمیته‌های مختلف با محوریت کشاورزی در استان تشکیل شده است، گفت: در بخش کشاورزی خراسان شمالی 150 هزار بهره‌بردار فعالیت دارند که از مجموع 220 هزار خانوار استان 104 هزار خانوار روستایی هستند.

شفقت تصریح کرد: باید برای این بخش برنامه ریزی لازم را داشته باشیم تا افزایش تولیدات بخش کشاورزی برای استان رقم بخورد.

* خراسان شمالی توانایی افزایش گوشت مصرفی استان‌ها را دارد

استاندار خراسان شمالی در ادامه با اشاره به لزوم افزایش تولیدات بخش کشاورزی به ویژه گوشت قرمز در این استان در سال تولید ملی اظهار داشت: در این راستا به گونه‌ای برنامه ریزی خواهیم کرد که گوشت مصرفی استان‌ها از میزان تولید استان امسال به دو برابر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 25 هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی تولید شد، افزود: از این میزان 14 هزار تن به مصرف استان و 11 هزار تن به سایر استان‌ها ارسال شد.

شفقت تصریح کرد: بر همین اساس امسال تولید حداقل 35 هزار تن گوشت را در برنامه بخش کشاورزی داشته که باید 60 درصد به صورت گوسفندی و 40 درصد گاوی تأمین شود.

استاندار خراسان شمالی گفت:‌ همچنین میزان تولید شیر در سال جاری باید به 220 هزار تن برسد و واسطه‌ها و دلال بازی‌ها در این بخش از بین برود.

وی وجود تشکل‌های اقتصادی در این حوزه را از مشکلات حوزه شیر استان عنوان کرد و افزود: باید ناظران و بازرسی‌ها در این زمینه فعال شوند و نگذارند تا در حق دامداران اجحاف شود.

شفقت تأکید کرد: کشتار دام باید در داخل استان انجام شود و نباید اجازه داد تا دام به صورت زنده از استان خارج شود.

استاندار خراسان شمالی همچنین از تمام دستگاه‌های مرتبط در این بخش از جمله محیط زیست،‌ منابع طبیعی، آب منطقه‌ای، بانک‌ها و ... خواست تا در این زمینه مشارکت داشته باشند.

وی افزود: هیچ‌گونه کوتاهی در این راستا قابل پذیرش نیست و نباید به خاطر طرح مسائلی چون مشکلات زیست محیطی از فعالیت در این حوزه‌ها به ویژه در روستاها جلوگیری شود و لازم است تا آموزش‌های مرتبط به روستاییان برای حفاظت از محیط زیست ارائه شود.

* افزایش ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی در خراسان شمالی

شفقت در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون ظرفیت اسمی واحدهای تبدیلی و تکمیلی در استان 150 هزار تن است، گفت: این واحدها اکنون با 50 هزار تن ظرفیت فعالیت کرده و بخش زیادی از این ظرفیت‌ها بلااستفاده مانده است.

وی جلوگیری از خروج شیر از استان را مورد تأکید قرار داد و افزود: باید شیر تولیدی استان با اولویت صنایع تبدیلی و تکمیلی جذب شود.

به گفته استاندار خراسان شمالی، به دلیل حمایت نشدن دامداری‌های کوچک تولید شیر، عمده این واحدها ورشکسته شده و باید در این زمینه تدبیر شود.

وی با تأکید بر اینکه امسال باید همه بسیج شده تا فرمان ولی عمر مسلمین در تمامی زمینه‌ها تحقق پیدا کند، این نیازمند فعالیت همه بوده و اگر کسی در این زمینه کوتاهی کند، هم در حوزه عمل و هم در حوزه تکلیف کوتاهی کرده است.

* افزایش تولید سیب و انگور برای تأمین میوه شب عید

استاندار خراسان شمالی همچنین ظرفیت باغی در خراسان شمالی را برشمرد و گفت: این ظرفیت در استان وجود داشته که حداقل در دو میوه سیب و انگور خراسان شمالی علاوه بر تأمین نیازهای استان، میوه شب عید سایر استان‌ها را نیز تأمین کند.

وی اظهار داشت:‌ ما این ظرفیت را در استان دارا بوده و این برنامه نیازمند آموزش و برنامه ریزی است.

شفقت خاطرنشان کرد: آب و اراضی مستعد در این استان به اندازه لازم وجود دارد و صرفاً باید برای تحقق این برنامه‌ها برنامه ریزی شود.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول