اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی:

مدعی ایفای نقش در سال تولید ملی هستیم

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی گفت: مدعی هستیم در تولید ملی می‌توانیم نقش ایفا کنیم و امسال با همکاری جهادگران خود نخستین دکل حفاری نفت خشکی را با حمایت وزارت نفت به بهره‌برداری می‌رسانیم.

مدعی ایفای نقش در سال تولید ملی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمدحسین یادگاری در دیدار با آیت‌الله نوری‌همدانی اظهار کرد: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، ستاد انقلاب فرهنگی برای اینکه بتواند فعالیت‌های دانشگاه را در راستای علوم اسلامی ادامه دهد جهاد دانشگاهی را تاسیس کرد که با گذشت 32 سال کارهای خوب و ارزنده‌ای را انجام داده است، اما هنوز نتوانسته‌ایم توقعات نظام را به صورت کامل برآورده کنیم.

وی با اشاره به اینکه هدف جهاد دانشگاهی از بدو تاسیس ارتباط میان دانشگاه و صنعت بوده و در طول 32 سال کارهای ارزشمندی در پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی انجام شده است افزود: استفاده از پادتن علیه سرطان از جمله این اقدامات است که مجموعه ارزنده‌ای ‌در این‌باره و به خصوص در زمینه سرطان سینه انجام شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی تصریح کرد: مدعی هستیم در تولید ملی می‌توانیم نقش ایفا کرده و در مسائل مختلف توانایی ورود به منظور تحقق تولید ملی را داریم و این مسئله بارها به دستگاه‌های اجرایی گفته شده و با آنها در تعامل هستیم.

وی خاطر نشان کرد: امسال با همکاری جهادگران خود نخستین دکل حفاری نفت خشکی را با حمایت وزارت نفت به صورت بومی احداث کرده و امید است در شهریور ماه نخستین دکل بومی حفاری نفت را به بهره‌برداری برسانیم.

یادگاری نگهداری جنین در شرایط خاص، مباحث حقوقی، اخلاقی و جنین جایگزین را از دیگر اقدامات این نهاد انقلابی برشمرد و تصریح کرد: در زمینه فنی مهندسی، علوم پزشکی و هنر نیز کارهایی صورت گرفته است و در بخش برق، قطار و راه آهن، نفت، گاز و ... کارهای بسیار خوبی می‌توانیم انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه برای مقطع بالاتر از فوق لیسانس دانشجویانی تربیت می‌کنیم که کارشان تحقیق محور است و نیازی به فعالیت آموزشی ندارند اضافه کرد: مجموعه کارهای جهاد در راستای حمایت از تولید ملی است و در آینده نزدیک به دنبال ایجاد تحول راهبردی هستیم که نیاز به بازخوانی دارد تا برای 30 سال آینده برنامه‌ریزی مناسبی برای تحقق اهداف نظام داشته باشیم.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول