اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه گیلان:

هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند مسیر علمی ایران را مسدود کند

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه گیلان با اشاره به تحریم محققان دانشگاه شهید بهشتی و مالک‌اشتر در دستیابی به مقالات روز دنیا گفت: هیچ ابر قدرتی نمی‌تواند مسیر علمی ایران اسلامی را مسدود کند.

هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند مسیر علمی ایران را مسدود کند

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، علیرضا صدر ممتاز بعد از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهدای هسته‌ای کشور به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای در این شهرستان اظهار کرد: شهیدانی که با نثار جان خود فضای کشور را عطر آگین کرده‌اند همواره در تاریخ این مملکت مانند نگینی درخشان هستند.

وی، با بیان اینکه شهیدان نقش به‌سزایی در پیشرفت و عظمت ملت ایران داشته‌اند، افزود: ایثار و فداکاری هر ملتی در گرو داشتن افرادی آرمان‌خواه و انقلابی است که با از خودگذشتگی همراه با معنویت مسیر توسعه و پیشرفت کشور و ملت خود را هموار می‌کنند.

این مسئول، زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل‌های جوان را ارزشمند دانست و تصریح کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان پیام بسیار مهمی برای جهان دارد و وظیفه ما ادامه راه پاک شهیدان است.

وی، با تاکید بر تداوم راه شهیدان، ادامه داد: دستیابی ایران اسلامی به دانش صلح‌آمیز هسته ای‌از جمله برکات وجود نظام مقدس اسلامی است که با تلاش دانشمندان غیور و مدیریت بی‌نظیر رهبر معظم انقلاب در این حوزه به موفقیت‌های چشمگیری رسیده است.

صدر ممتاز، دست یافتن به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را حق ملت ایران دانست و تصریح کرد: در این راه باید تلاش کنیم تا همواره ادامه دهنده راه شهدای هسته‌ای باشیم.

وی، با اشاره به اینکه راه رسیدن به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای هرگز متوقف نمی‌شود، افزود: با شهادت احمدی‌روشن بسیاری از دانشجویان و دانش آموختگان خواستار تغییر رشته خود به رشته هسته‌ای شدند که پیام این حرکت برای دشمنان دلسرد کننده است.

وی، ترور دانشمندان هسته‌ای کشور را امری غیر انسانی و غیر اسلامی خواند و یادآور شد: ملت غیور ایران هرگز زیر بار خواسته‌های ابر قدرت‌های جهان نمی‌رود و ترور و تحریم‌های آنان به دلیل ترس و وحشت آنها از پیشرفت چشمگیر دانشمندان ایرانی در زمینه فناوری صلح آمیز هسته‌ای است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه گیلان، حسادت ابرقدرت‌های جهان به ایران را بی‌حد و اندازه نامید و بیان کرد: تاریخ در هر برهه‌ای همواره نشان داده که هر قدر دشمنان این نظام و ملت تحریم‌ها را بیشتر کنند تلاش ملت غیور ایران برای رسیدن به توسعه و پیشرفت همه جانبه چند برابر می‌شود.

وی، با اشاره به مدیریت هوشمندانه مقام معظم رهبری در حوزه فناوری صلح آمیز هسته‌ای، اذعان کرد: رهبر فرزانه انقلاب با هدایت و درایت خود در سطح کلان کشور توانسته‌اند با مدیریت و رهبری عزت و عظمت وصف‌ناپذیری را به نظام و ملت ایران اسلامی به ارمغان آورند.

صدر ممتاز، از تحریم دانشگاه شهید بهشتی و مالک اشتر در دسترسی دانشجویان به مقالات علمی روز جهان از طرف ابرقدرت‌ها خبر داد و تصریح کرد: حسادت و کینه دشمنان و ابرقدرت‌ها به جایی رسیده است که دسترسی محققان این دو دانشگاه به مقالات علمی روز جهان را تحریم کرده‌اند.

وی افزود: این موضوع که از شش ماه قبل آغاز شده هیچ‌گونه خللی در پشتکار محققان ایجاد نکرده است زیرا هوش و ذکاوت ایرانی در تمام نقاط جهان شناخته شده است.

این مسئول، با تصریح بر اینکه محققان ایرانی با ذکاوت خود به راحتی این تحریم را خنثی کرده و راه جدیدی را برای دسترسی به مقالات علمی جهان پیدا می‌کنند، خاطرنشان کرد: محققان و دانشجویان ایرانی توانایی آن را دارند که با راهکارهای مختلفی به دستاوردهای علمی دسترسی داشته باشند و هیچ قدرتی نمی‌تواند مسیر علمی ایران اسلامی را مسدود کند.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی با تلاش محققان و دانشمندان برجسته و درایت هوشمندانه مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف علمی توانسته به جایگاه والای علمی در جهان برسد.

صدر ممتاز، تعداد مقالات ارائه شده محققان ایرانی نسبت به تعداد جمعیت بسیاری از کشورهای پیشرفته را بسیار بالا ذکر کرد.

وی، جایگاه ایران در رشد علمی کشور در سطح جهان را جایگاه نهم نامید و افزود: متوسط رشد علمی ایران با متوسط رشد علمی کشورهای پیشرفته فاصله محسوسی دارد که همین موضوع حسادت و کینه دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب و ملت ایران را زیادتر کرده است.

انتهای پیام/خ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول