اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه‌های اردبیل:

دستیابی به انرژی هسته‌ای ایران را قدرت برتر منطقه کرده است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه‌های اردبیل و تحلیل‌گر مسایل سیاسی گفت: دستیابی کشورمان به انرژی هسته‌ای سبب شده است تا ایران اسلامی ما به قدرت برتر و فایق منطقه‌ای و حتی جهانی تبدیل شود.

دستیابی به انرژی هسته‌ای ایران را قدرت برتر منطقه کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، باقر صحرا‌نورد صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی فناوری هسته‌ای در اردبیل اظهار داشت: حتی قبل از پیروزی انقلاب فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای در کشورمان وجود داشته و بعد از پیروزی انقلاب نیز به رغم تهدیدات و کار‌شکنی‌های دشمنان این فعالیت‌ها در بستر سالم و صلح‌آمیز ادامه یافته است.

وی خاطرنشان کرد: اگر در دنیا پیشینه دستیابی به فناوری هسته‌ای 60 ساله است در ایران این پیشینه 35 ساله می‌باشد به طوری که بعد از اتمام جنگ جهانی دوم بلوک شرق و غرب در جنگ سرد قدرت اتمی و هسته‌ای خود را به رخ هم کشیدند.

استاد دانشگاه‌های اردبیل یادآور شد: در ایران اسلامی ما نیز در اواخر دوره پهلوی فعالیت‌های کم و بیش ضعیفی در این زمینه آغاز شده بود و مقرر شده بود نیروگاه هسته‌ای بوشهر نیز تا سال 59 به بهره‌برداری برسد.

صحرا‌نورد در ادامه سخنان خود بیان داشت: با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران تکمیل این نیروگاه به دلیل اولویت‌های مهم‌تر از انرژی هسته‌ای به تعویق افتاد اما بعد از پایان جنگ تلاش کردیم تا هم در تکمیل این نیروگاه و هم راه‌اندازی مراکز جدید کوشا باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی تلاش سازمان‌های جهانی در انعقاد تفاهمنامه 2+93 را یادآور شد و افزود: بعد از سال 2003 میلادی ورود ایران به چرخه سوخت هسته‌ای و دستیابی به فناوری‌های جدید آغاز شد و از طرفی فشارها علیه کشورمان نیز افزون‌تر شد.

تحلیل‌گر مسایل سیاسی ادامه داد: ما در کنار نیروگاه بوشهر دو نیروگاه اصفهان و آب‌سنگین اراک را به دست متخصصان داخلی تکمیل کردیم و در راستای بهره‌گیری از این فناوری در حوزه علمی، پزشکی، نظامی، ساخت داروها و تولید انرژی از این ظرفیت بهره بردیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صحرانورد در پایان سخنان خود فعالیت در این زمینه را الگوی پیشرفت و خود‌باوری و آغاز یک جنبش علمی و تحقیقاتی یاد کرد و اظهار داشت: چرخه سوخت هسته‌ای به رغم تحریم‌ها و فشارهای دشمنان در این کشور به دست متخصصان داخلی تکمیل شد و امروز شاهد بهره‌گیری از این فناوری‌ها در حوزه‌های مختلف نظیر صنایع پزشکی، غذایی و حوزه‌های تحقیقات علمی هستیم.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول