اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشکده شهید محلاتی:

ملت‌ها با فعالیت هسته‌ای ایران مشکلی ندارند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشکده شهید محلاتی گفت: گروه غیر متعهدها، اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب همواره در آژانس از حقوق هسته‌ای ایران دفاع کردند اما خوی استکباری غرب مانع از پذیرش نظرات ملت‌ها در این موضوع می‌شود.

ملت‌ها با فعالیت هسته‌ای ایران مشکلی ندارند

علی‌اصغر حبیبیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به سالروز جشن ملی فناوری هسته‌ای اظهار داشت: پرونده هسته‌ای ایران به دنبال موافقت غربی‌ها با ایجاد نیروگاه اتمی در بوشهر آغاز شد و پس از انقلاب از آنجا که غربی‌ها نسبت به قدرت ملت ایران دچار وحشت شدند، تلاش کردند موضوع هسته‌ای را به یک چالش بین‌المللی تبدیل کنند.

‌وی ادامه داد: ملت ایران همواره در طول این سال‌ها راهکار تعامل با غرب را در نظر گرفته اما غربی‌ها همواره مسیر تقابل را به تعامل ترجیح داده‌اند.

عضو هیئت علمی دانشکده شهید محلاتی با اشاره به اینکه غربی‌ها به غلط ادعا می‌کنند که جامعه جهانی با برنامه‌ هسته‌ای ایران مخالف است، افزود: گروه غیر متعهدها، اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب همواره در آژانس از حقوق هسته‌ای ایران دفاع کردند اما خوی استکباری غرب مانع از پذیرش نظرات ملت‌ها در این موضوع می‌شود. 

وی افزود: بصیرت و پایداری مردم و رهبری مقام معظم رهبری در این پرونده این موضوع را برای بسیاری از ملت‌ها به افسانه شکست‌ناپذیری ملت ایران تبدیل کرده است.

حبیبیان ابراز داشت: روند هسته‌ای شدن و سیاست تقابل غرب که چند سالی است ادامه داشته همواره با مقاومت منطقی از طرف ملت ایران روبه‌رو بوده است.

وی اضافه کرد: مقاومت ملت ما همواره منطقی و بر اساس معاهدات بین‌المللی بوده است که سبب عقب نشینی دشمنان در نهایت خواهد شد و پیامی که اخیرا اوباما توسط اردوغان برای رهبر معظم انقلاب فرستاده است، نشان از همین موضوع دارد.

عضو هیئت علمی دانشکده شهید محلاتی گفت: پایه و مبنای اسلام، صلح و زندگی مسالمت‌آمیز است نه اخلال در نظم و دشمنی؛ بر همین اساس استفاده از انرژی هسته‌ای برای اعمال فشار به دیگر کشورها در دین اسلام پذیرفته شده نیست.

وی افزود: آموزه‌های اسلامی به ما تاکید می‌کند که اگر دست دوستی به سویت دراز شد، حتی اگر در میدان جنگ بودی، باید جنگ را خاتمه بدهی و دست دوستی را دراز کنی.

حبیبیان ادامه داد: کشورهایی که دارای بیشترین سلاح هسته‌ای هستند، امروز از وضع خوبی برخوردار نیستند و این نشان می‌دهد که ما نباید هیچ‌گونه امیدی به داشتن سلاح هسته‌ای برای به دست آوردن جایگاه بین‌المللی داشته باشیم.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول