اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسایل سیاسی:

تناقض رفتار در مسئله هسته‌ای به بی‌آبرویی استکبار منجر شده است

خبرگزاری فارس: کارشناس مسایل سیاسی و منطقه‌ای گفت: تناقض رفتار نظام استکباری در موضوع هسته‌ای سبب بی‌آبرویی آنها شده است.

تناقض رفتار در مسئله هسته‌ای به بی‌آبرویی استکبار منجر شده است

باقر صحرا‌نورد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: غرب با بهانه قرار دادن برخی ادعاهای واهی و گزارش‌های غیر‌منطقی فشارهای متعددی را علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده در حالی که کشور پاکستان اولین کشور اسلامی دست یافته به بمب هسته‌ای است که به رغم اذعان خود آنها غرب هیچ گونه واکنشی را نسبت به این کشور به دلیل تحت حمایت بودن آمریکا انجام نمی‌دهد.

وی از ایران به عنوان هشتمین کشور دارای انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای یاد کرد و گفت: این فعالیت‌ها در یک دهه اخیر سرعت قابل قبولی پیدا کرده و بعد از دستیابی به گاز اورانیوم و غنی‌سازی آن در 20 فروردین سال 85 چرخه سوخت هسته‌ای کامل شد و ایران به باشگاه هسته‌ای دنیا پیوست.

کارشناس مسایل سیاسی و منطقه‌ای یادآور شد: تامین 20 درصد اورانیوم در انجام تحقیقات پزشکی و تشخیص و درمان سرطان‌های مختلف و بیماری‌های متعدد کلسترول خون یکی از توفیقاتی بود که در کنار تکمیل نیروگاه بوشهر مدنظر قرار گرفت.

صحرا‌نورد به خبرنگار فارس خاطرنشان کرد: در سال 1962 MPT پیمان منع تولید، تکثیر و تجهیز سلاح هسته‌ای را به پیشنهاد بسیاری از کشورها به تصویب رساند و جز کشورهای دارای حق وتو سایر کشورها نباید دنبال تولید بمب‌های اتمی باشند که این تناقض‌گویی و رفتار دوگانه نشان از عدم پایبندی کشورهای دارای حق وتو به رعایت حقوق دیگر ملت‌ها بود.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: در پروتکل الحاقی که در سال 1993 به امضا رسید تمام کشورها متعهد شدند که از قوانین آژانس هسته‌ای و زیر‌مجموعه‌های آن تبعیت کرده و از هرگونه بهره‌گیری نظامی پرهیز کنند.

کارشناس مسایل سیاسی و منطقه‌ای تصریح کرد: کشور اسلامی ما نیز به خاطر پایبندی به مفاهیم انسانی و اسلامی از جمله اولین کشورهایی بود که با عضویت در آژانس هسته‌ای تعهدات خود را در منع تولید، تکثیر و تجهیز سلاح‌های هسته‌ای انجام داد اما به رغم این سعه صدر و فعالیت‌های صلح‌آمیز تا کنون چهار قطعنامه علیه ایران اسلامی به پشتوانه شورای امنیت و تحریک آمریکا صادر شده است.

صحرانورد ادامه داد: همه این رفتارها و نگرش‌ها سبب شده است تا جایگاه ایران اسلامی به خاطر صداقت و انجام تعهدات اعتلا یافته و امروز کشور به الگو در تولید انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز تبدیل شود.

وی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس اظهار داشت: ما امروز در حالی روز غرور‌آفرین فناوری هسته‌ای را گرامی می‌داریم که هر سال بر دامنه توفیقات در این عرصه افزوده می‌شود و تلاش می‌کنیم تا با بهره‌گیری از قواعد و زمینه‌های ملی و جهانی به تمام تعهدات پایبند باشیم.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول