اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان:

فناوری هسته‌ای بیانگر هوش جوانان ایرانی است

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری استان همدان گفت: فناوری هسته‌ای بیانگر هوش جوانان ایرانی است.

فناوری هسته‌ای بیانگر هوش جوانان ایرانی است

خسرو پیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جاری با عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در برنامه‌های مدون سه و پنج‌ساله خود تلاش می‌کنیم تا پارک علم و فناوری را به سمت و سوی فناوری پیشرفته سوق دهیم.

وی افزود: باید بتوانیم جوانان خلاق و سرمایه ملی را به سمت شرکت‌های دانشگاهی هدایت کرده و تلاش کنیم تا با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح مناطق مختلف به فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکیدات ایشان در حمایت از سرمایه و تولید داخلی پاسخ مطلوبی دهیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان تصریح کرد: با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان، فکر، دانش و علم ایرانی حفظ شده و می‌توانیم محصولات و کالاهای مورد نیاز خود را با علم و فناوری پیشرفته تأمین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان شرکت‌هایی هستند که توسط متخصصین و به منظور دستیابی به نیازهای جامعه در سطح ملی و پیشرفته ایجاد می‌شود که این شرکت‌ها نیازمند سرمایه، پشتوانه داخلی، فکر و خلاقیت محققان و فارغ‌التحصیلانی است که تأمین‌کننده سرمایه ملی و فناوری پیشرفته هستند.

پیری بیان کرد: برخی از محصولات تولید شده در زمینه فناوری پیشرفته زیست‌پذیر بوده و امکان دستیابی به آن برای تمام افراد جامعه امکان‌پذیر نیست و نیازمند حمایت دولت و فکر و اندیشه خلاقانه جوانان در این عرصه‌ هستیم.

وی ادامه داد: تولید محصولاتی با فناوری پیشرفته در جهان دارای ارزش بالایی است چرا که باعث تولید ثروت در جامعه شده و در تلاش هستیم با پشتیبانی لازم محصولاتی با فناوری پیشرفته را تولید و قدرت اقتصادی و رقابتی خود را در جهان افزایش دهیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان در پایان فناوری هسته‌ای را نشأت گرفته از فرهنگ غنی ایران عنوان کرد و افزود: اختصاص یک روز به عنوان فناوری هسته‌ای بیانگر هوش و خلاقیت جوانان ایرانی است که می‌توانند در شرایط تحریم به سایر حوزه‌های فناوری ورود پیدا کرده و با حفظ اعتماد به نفس در رشد و پیشرفت موثر باشند.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول