اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال گذشته تاکنون

هیچ زباله‌ای در اصفهان دفن نشده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد زائد شهرداری اصفهان گفت: طی سال گذشته تاکنون هیچ زباله‌ای در اصفهان دفن نشده است و اصفهان در این زمینه تنها شهر موجود در سطح کشور به شمار می‌رود.

هیچ زباله‌ای در اصفهان دفن نشده است

تیمور باجول امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: اصفهان به عنوان نخستین کلان‌شهر موجود در سطح کشور است که زباله‌ها و پسماند‌های موجود در سطح شهر را به صورت مستقیم دفن نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به این موضوع در نخستین هفته از اردیبهشت‌ماه جاری جشن پایان دفن زباله‌ها در اصفهان برگزار می‌شود، اضافه کرد: زباله‌ها و پسماند‌های موجود در اصفهان از مبدأ بازیافت می‌شود و کود آلی آن جدا‌سازی و تبدیل به کمپوست می‌شود.

مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد زائد شهرداری اصفهان با اشاره به راه‌اندازی نیروگاه ضایعات‌سوز در شرق اصفهان تصریح کرد: ضایعات این زباله‌ها نیز برای تولید انرژی در نیروگاه ضایعات سوز ذخیره‌سازی و به انرژی تبدیل می‌شود.

وی به تغییر روش‌های دفن زباله در اصفهان اشاره کرد و افزود: طی یک سال گذشته تاکنون هیچ زباله‌ای در اصفهان دفن نشده است و اصفهان در این زمینه تنها شهر موجود در سطح کشور به شمار می‌رود.

باجول با اشاره به اینکه روزانه 950 تن زباله در اصفهان تولید می‌شود، تأکید کرد: 250 تن از این زباله‌ها ضایعات هستند که این ضایعات در اصفهان برای تولید انرژی به کار گرفته می‌شوند و 140 تن از این زباله‌ها از مبدأ بازیافت می‌شود.

انتهای پیام/صا30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول