اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان:

زباله‌های گیلان غیراصولی دفن می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: 31 مرکز دفن زباله در گیلان وجود دارد که تمام آنها غیراصولی هستند.

زباله‌های گیلان غیراصولی دفن می‌شوند

امیرعبدوس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه مراکز دفن زباله در گیلان غیر اصولی هستند، اظهار داشت: تولید سرانه زباله برای هر نفر در روز 900 گرم است و با توجه به جمعیت حدود 2.5 میلیون نفری گیلان و با احتساب گردشگرانی که وارد این استان می‌شوند روزانه بین یک‌هزار و 800 تا دو هزار و 500 تن زباله در گیلان تولید می‌شود.

وی، با بیان اینکه تمام این زباله‌ها به 31 مرکز دفن منتقل می‌شوند، تصریح کرد: تمام 31 مرکز دفن زباله گیلان غیراصولی هستند و زباله‌ها به مرکز کمپوست لاکان و یا انزلی منتقل می‌شوند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان، با اشاره به اینکه از تمام راه‌های قانونی برای برخورد با عدم مدیریت پسماند استفاده می‌کنیم، خاطرنشان کرد: دستگاه متولی باید پاسخگو باشد.

وی، وضعیت پساب‌های بیمارستانی را نامناسب دانست و ابراز کرد: سال گذشته گزارشی از وضعیت نامناسب پساب‌های بیمارستانی و کارگروه پزشکی به کارگروه مدیریت پسماند استانداری ارائه دادیم و قرار شده که دانشگاه علوم پزشکی آنچه در دست اقدام دارد به این کار گروه ارائه دهد.

عبدوس ادامه داد: در دومین کارگروه مدیریت پسماند نیز مقرر شده که گروه‌هایی متشکل از کارشناس محیط زیست، نماینده معاون عمران استاندار و نماینده علوم پزشکی از تمام بیمارستان‌های سطح استان بازدید کنند و نواقص موجود به روسای بیمارستان‌ها تذکر داده شود.

وی، با بیان اینکه تاکنون بالغ بر 40 مورد بازدید صورت گرفته که 17 مورد را محیط زیست استان انجام داده است، افزود: به جز بیمارستان رسول اکرم (ص) و گلسار رشت، تمام بیمارستان‌های استان مشکل نقص در تصفیه فاضلاب بیمارستانی دارند و یا اینکه فاقد سیستم تصفیه فاضلاب هستند و مشکل مدیریت پسماند پزشکی دارند.

این مسئول، ابراز کرد: پسماندهای پزشکی با دستگاه تبدیل به پسماند عادی تبدیل می‌شود و بی‌خطرسازی صورت می‌گیرد و این زباله‌های عادی را به شهرداری می‌دهند و در 31 مرکز مذکور دفن می‌شود.

وی، مشکلات را با دانشگاه علوم پزشکی کمتر دانست و تصریح کرد: علوم پزشکی مصر است که مشکلات بیمارستان‌ها کمتر شود و آنها دغدغه سلامت مردم را دارند و در حال برطرف کردن مشکلات هستند.

انتهای پیام/خ۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول