اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل محیط زیست گیلان خبر داد

توزیع 45 هزار کیسه زباله در 13 نوروز گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان از توزیع بالغ بر 45 هزار کیسه زباله در روز 13 نوروز در این استان خبر داد و گفت: مهمانان نوروزی در روز طبیعت زباله‌های خود را در طبیعت گیلان رها نکنند.

توزیع 45 هزار کیسه زباله در 13 نوروز گیلان

امیر عبدوس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در روز طبیعت اظهار کرد: بنرهایی در ورودی شهرهای استان با مضامین هشدارهای زیست‌محیطی و توصیه‌هایی مبنی بر لزوم حفظ طبیعت گیلان به عنوان سرمایه مشترک برای تمام ایرانیان نصب شده است.

وی، با بیان اینکه نهادهای مردم‌نهاد و تشکل‌های زیست‌محیطی در روز طبیعت برنامه‌هایی برای حفظ محیط زیست در دست اجرا دارند، تصریح کرد: تمام فعالان زیست‌محیطی اقدام به برپایی چادرهایی برای توزیع اقلام و کیسه‌های زباله در نقاط مختلف گردشگری استان می‌کنند و هماهنگی‌های لازم در این راستا صورت گرفته است.

مدیر کل محیط زیست گیلان ادامه داد: نهادهایی که در راستای زیست‌محیطی فعالیت می‌کنند کیسه‌های زباله‌ را با آرم نهاد خود بین مسافران و گردشگران توزیع می‌کنند.

وی، از توزیع بالغ بر 45 هزار کیسه زباله در روز طبیعت خبر داد و گفت: با توجه به اینکه امروز وزش باد شدید در استان وزیدن گرفت از مسافران و گردشگران می‌خواهیم امروز و فردا از روشن کردن آتش در نقاط جنگلی استان خودداری و پسماند خود را مدیریت کنند.

عبدوس با تاکید بر اینکه مهمانان نوروزی زباله‌های خود را در طبیعت رها نکنند، افزود: با توجه به اینکه در طبیعت دوردست استان امکان دفع زباله وجود ندارد بنابراین زباله باید به شهر برگردانده شود.

وی، افزود: مسافران و گردشگران دقت لازم را داشته باشند و زباله‌ها را در طبیعت رها نکنند و آنها را با خود به شهر بیاورند و داخل سطل زباله بیندازند.

مدیر کل محیط زیست گیلان درباره رعایت حفظ پاکیزگی محیط زیست توسط مسافران نوروزی در ایام تعطیلات خاطرنشان کرد: مهمانان نوروزی رسم مهمانی را رعایت نکردند و در حاشیه جاده‌ها که یک نمونه آن را در مسیر جاده سراوان مشاهده کردم مملو از زباله کرده بودند.

وی، اضافه کرد: با توجه به نصب بنرهای توصیه‌ای محیط زیست و اطلاع‌رسانی‌های متعدد، اما در طول مسیر حاشیه جاده سراوان مهمانان زباله‌های خود را از داخل خودرو پرتاب کرده و منظره‌ای زشت را در استان ما ایجاد کردند.

عبدوس با اشاره به اینکه آگاه‌سازی باید در سطح ملی صورت گیرد، یادآور شد: برای مسافرانی که به استان‌های شمالی مسافرت می‌کنند باید فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی صورت گیرد تا در این سفرها بیشتر رعایت کنند و زباله‌های خود را در طبیعت سرسبز و حاشیه‌های جاده‌ها نریزند.

ا‌نتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول