اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گیلان خبر داد

احداث نیروگاه زباله‌سوز در گیلان

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار گیلان از احداث نیروگاه زباله‌سوز با 50 میلیون یورو اعتبار ارزی و 50 میلیارد تومان اعتبار ریالی به‌زودی در این استان خبر داد.

احداث نیروگاه زباله‌سوز در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد اکبرزاده ظهر امروز در مراسم افتتاح تقاطع غیرهمسطح میدان انتظام این شهر مسئولان را امانت‌دار مردم دانست و اظهار داشت: مسئولان باید در مقابل پرداخت عوارض مردم گزارش دهند و پاسخگو باشند.

وی، جمعیت گیلان را دو میلیون و 500 هزار نفر عنوان کرد و افزود: 60 درصد مردم گیلان را جمعیت شهری تشکیل می‌دهد.

اکبرزاده با بیان اینکه جمعیت شهری گیلان در 51 شهر زندگی می‌کنند، تصریح کرد: 40 درصد جمعیت استان روستایی هستند.

معاون استاندار گیلان خواستار برنامه‌ریزی جامع برای استان همگام با برنامه توسعه پنج ساله کشور شد و خاطرنشان کرد: مدیریت شهری استان‌های شمالی را نمی‌توان با فرمول واحدی اعمال کرد.

وی، گیلان را کلانشهر توصیف کرد و گفت: جمعیت استان به دلیل گردشگرپذیر بودن در مواقعی از سال به 13 میلیون نفر افزایش می‌یابد و این امر موجب انباشت زباله می‌شود.

اکبرزاده از احداث نیروگاه زباله‌سوز با 50 میلیون یورو اعتبار ارزی و 50 میلیارد تومان اعتبار ریالی به‌زودی در گیلان خبر داد و ابراز داشت: این نیروگاه زباله‌ها را می‌سوزاند و تبدیل به برق می‌کند.

معاون امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به اینکه دولت خرید بخشی از برق تولیدی نیروگاه مذکور را تضمین کرده است، بیان داشت: ترافیک از مباحث ویژه شهر رشت است.

وی به برنامه‌ریزی شورای اسلامی و شهرداری شهر رشت در بحث ترافیک اشاره کرد و یادآور شد: مشاور طرح جامع ترافیک کلانشهر رشت تعیین شده است.

اکبرزاده اهداف برنامه‌ها را افق 1404 دانست و اذعان کرد: طرح‌های پیشنهادی به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است.

معاون استاندار گیلان اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح در شهر را از برنامه‌های اجرای طرح جامع ترافیک رشت نامید و اظهار داشت: طراحی تقاطع غیرهمسطح باستانی‌شعار رشت بهترین تکنولوژی روز برگرفته از دانش قوی پل‌‌سازی است که در حال اجراست.

وی با اشاره به تصویب قطار شهری کلانشهر رشت در سفر هیئت دولت به گیلان، تصریح کرد: ضوابط کلی این مصوبه به‌زودی در شورای عالی اقتصاد جمع‌بندی می‌شود.

اکبرزاده احداث پنج پارکینگ طبقاتی همزمان در شهر رشت را از دیگر برنامه‌ها در بحث ترافیک برشمرد و افزود: پارکینگ‌های مذکور توسط بخش خصوصی احداث می‌شوند.

معاون امور عمرانی استاندار گیلان با تاکید بر هدایت ترافیک شهر رشت، خاطرنشان کرد: آزادراه امامزاده هاشم، خمام و آقا سید شریف برای هدایت ترافیک در طرح جامع کلانشهر رشت دیده شده است.

وی به اجرای طرح تفضیلی شهر رشت اشاره کرد و گفت: برنامه طرح جامع آب‌های سطحی شهر رشت در حال اجراست و شهر باران در حال برداشتن گام‌های بلند در این زمینه است.

اکبرزاده شهرهای رشت، انزلی و لاهیجان را محل توجه ویژه سرمایه‌گذاران خواند و بیان داشت: نیازها باید خوب شناخته شده و در راستای تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در افق برنامه‌ها به آنها پاسخ داده شود.

 

انتهای پیام/خ۱۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول