اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی فومن:

گردشگران در فضای طبیعت فومن زباله نریزند

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی فومن گفت: مسافران و گردشگران نوروزی از آتش زدن جنگل، درختان و ریختن زباله در فضای طبیعت فومن خودداری کنند.

گردشگران در فضای طبیعت فومن زباله نریزند

محمد مهدی نیازمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فومن با بیان اینکه بخشداری مرکزی فومن به دلیل برخورداری از 96 روستا یکی از مهم‌ترین و پرتراکم‌ترین بخش‌های گیلان است، اظهار داشت: بخشداری مرکزی فومن برای 96 روستا 77 دهیار دارد که از این تعداد چهار دهیاری روستاهای گران، خداشهر، مخسر و کاس‌احمدان در سال 90 به مجموع دهیارهای فومن اضافه شده است.

وی، دهیار را مهم‌ترین فرد در اجرای طرح هادی روستایی عنوان کرد و بیان داشت: تفاوت روستای امروز با دیروز همکاری همه‌جانبه مردم با یک مجری از جنس خودشان به نام دهیار است که توسط شوراهای اسلامی انتخاب می‌شود.

بخشدار مرکزی فومن، اجرای تمام مصوبات شورای اسلامی روستا، اعلام فرامین و قوانین دولتی، همکاری با نیروهای انتظامی، سازمان ثبت احوال، مسئولان حفظ و نگهداری منابع و دیگر نهادها و سازمان‌های دولتی و ایجاد تسهیلات لازم برای ایفای وظایف آنها را از جمله وظایف دهیاران عنوان کرد. 

وی، با اشاره به نقش مهم دهیاران در ارتقای سطح آگاهی مردم روستا تصریح کرد: دهیاران در روستاها به عنوان نماینده دولت و فرمانداری مشغول به خدمت هستند از این رو باید در راستای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور به وظیفه شرعی و سیاسی خود در زمینه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشیدن به مردم تلاش کنند.

نیازمند، وجود مشکلات فصلی و کمبود منابع درآمدی را از مهم‌ترین مشکلات دهیاری‌های فومن برشمرد و ابراز داشت: مشکلات فصلی، کمبود بودجه و منابع درآمدی که در روستاهای بخش مرکزی این شهر وجود دارد مانع از ارائه خدمات رسانی مطلوب به مردم می‌شود.

وی افزود: مشکلات فصلی روستاها شامل آسفالت نبودن معابر است که در فصل‌های افزایش بارندگی شن‌ریزی معابر روستایی ضروری می‌شود که به دلیل کمبود منابع مالی نمی‌توان برای تمام این بخش‌ها شن‌ریزی داشت.

این مسئول، برگزاری جلسه مشترک دهیاران با مدیران بخش جهادکشاورزی و آبیاری این شهر را از اصلی‌ترین برنامه بخشداری فومن در سال جدید اعلام کرد و بیان داشت: از برنامه‌های اصلی بخشداری مرکزی فومن در سال جدید برگزاری جلسه مشترک دهیاران با مدیران جهاد کشاورزی و آبیاری است که این جلسه با هدف برقراری ارتباط بیشتر و قوی‌تر دهیاران با مسئولان است که دهیاران بتوانند مشکلات و کمبودهای موجود در روستاهای بخش مرکزی را با همکاری و مشورت مستقیم مدیران ذی‌ربط در فضای همفکری برطرف کنند.

وی با بیان اینکه بخش مرکزی فومن دارای مناطق گردشگری و جاذبه‌های توریستی بسیار غنی است، خاطرنشان کرد: با توجه به جاذبه‌های گردشگری بخش مرکزی این شهر و وجود قلعه تاریخی قلعه رودخان در طول سال و فصل بهار و تابستان شاهد ورود مسافران بسیاری به این مناطق هستیم.

نیازمند تصریح کرد: پیش از فرارسیدن سال نو در جلساتی با دهیاران بخش مرکزی و 6 روستایی که در مسیر گردشگری قرار دارند برگزار کردیم که فضاسازی و پاک‌سازی این مسیر گردشگری به نحو احسن انجام گیرد که هم‌اکنون برای فصل بهار و تابستان مناطق گردشگری قلعه رودخان برای پذیرایی از مسافران در آمادگی کامل قرار دارد و از طرف میراث فرهنگی و گردشگری فومن نیز بستر مناسب برای بازدید مسافران از این قلعه تاریخی فراهم شده است.  

وی متذکر شد: در بخش مرکزی فومن 114 مسافر کاشانه ضمن اخذ مجوز از طرف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مسافران را ساماندهی می‌کند و مراکز دهستان‌ها و 10 مسجد در مسیر گردشگری قلعه تاریخی در اختیار مسافران قرار دارد.

بخشدار مرکزی فومن، رعایت نکردن بهداشت محیط زیست در مناطق گردشگری را از مهم‌ترین معضلات ایجاد شده توسط برخی از مسافران دانست و خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌هایی که روستاییان و مسئولان با آن مواجه هستند آتش زدن جنگل، درختان و ریختن زباله در فضای طبیعت است که از همین رسانه از تمام مسافران و گردشگرانی که وارد مناطق جنگلی و سرسبز فومن می‌شوند تقاضا داریم از آتش زدن در جنگل خودداری کنند و در پاک نگه داشتن طبیعت بکوشند و شئونات اسلامی را رعایت کنند.

وی، با بیان اینکه طبیعت گیلان و منطقه قلعه رودخان انسان را متوجه خدا و تفکر در آفرینش می‌کند، افزود: مسافران در سفر خود به طبیعت و مناطق گردشگری از نعمت‌ها و زیبایی‌های که خداوند به انسان‌ها هدیه داده است برای آرامش روح و روان خود استفاده کنند و در کنار خانواده به پایبندی ارزش‌ها معتقد باشند و علاوه بر حفظ محیط زیست و صیانت از ارزش‌های ملی، شئونات اسلامی را رعایت کنند.

نیازمند متذکر شد: بخشداری مرکزی فومن برای حفظ محیط زیست تلاش می‌کند که در اسرع وقت زباله را از مناطق گردشگری پاک‌سازی کند تا این مناطق دارای منظره‌ای آلوده نباشند و حفظ مسائل زیست‌محیطی و بهداشت رعایت شود.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول