اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رودبار خبر داد

توزیع 20 هزار کیسه زباله بین مسافران رودبار

خبرگزاری فارس: فرماندار رودبار از توزیع 12 هزار بروشور راهنمای گردشگری و 20 هزار کیسه زباله بین مسافران و گردشگران ورودی این شهرستان خبر داد.

توزیع 20 هزار کیسه زباله بین مسافران رودبار

ایرج موذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار با بیان اینکه نوروز امسال با افزایش دو برابری گردشگران در این شهرستان مواجه بودیم، اظهار کرد: تاکنون دو هزار و 82 نفر مسافر در چادرهای مسافرتی خود در رودبار اسکان یافتند.

وی، افزود: حدود یک‌هزار و 176 نفر در واحدهای مختلف اقامتی و 10 هزار و 280 نفر در مدارس، زائرسراها و مهمانسراهای سطح شهرستان اقامت یافتند.

این مسئول، استقبال گردشگران از رودبار را بسیار خوب توصیف کرد و تصریح کرد: ماندگاری مسافران نوروزی به مدت 36 ساعت در رودبار صورت گرفت و هشت مهمانپذیر در رودبار، منجیل و رستم‌آباد و 20 زائرسرا و مساجد بین راهی آماده پذیرایی از مسافران است.

وی، رودبار را دارای هفت شهر و چهار بخش خواند و افزود: رودبار به دلیل اقلیم ویژه چهار فصل بوده و با استان‌های قزوین و زنجان همجوار است.

موذن، با بیان اینکه در آغازین فصل بهار با بارش برف در رودبار مواجه بودیم، خاطرنشان کرد: با مسدود شدن آزادراه رشت‌‌-‌قزوین 700 نفر از مسافران در رودبار اسکان داده شدند و حدود یک‌هزار تخته پتو در اختیار آنها قرار گرفت که این امر یکی از خدمات مهم ستاد تسهیلات نوروزی رودبار در این ایام بود.

وی، آماده‌سازی 12 مدرسه را از دیگر اقدام‌ها ذکر کرد و گفت: در حال حاضر 279 مسافر در این مدارس اسکان داده شدند.

فرماندار رودبار، آماده‌سازی 18 سوئیت در لوشان، پنج کمپینگ در رودبار، شبانه‌روزی شدن 14 داروخانه، سه بیمارستان و سه مرکز بهداشتی و درمانی را از دیگر اقدام‌های ستاد تسهیلات نوروزی در رودبار عنوان کرد.

وی، با اشاره به پخت نانوایی‌ها گفت: 18 نانوایی و هشت جایگاه سوخت کشیک نیز خدمات مورد نیاز مسافران را ارائه می‌دهند.

این مسئول، از توزیع 12 هزار بروشور راهنمای گردشگری و 20 هزار کیسه زباله به منظور پاکیزگی و حفظ طبیعت بین مسافران و گردشگران نوروزی شهرستان رودبار خبر داد.

وی، رودبار را یکی از شهرهای کوهپایه‌ای گیلان دانست و تصریح کرد: رودبار بر دامنه کوههای البرز و تالش و در کنار رودخانه سفیدرود و امتداد باغ‌های انبوه زیتون قرار دارد.

موذن، رودخانه سفیدرود را یکی از مزیت‌های مهم رودبار ذکر کرد و یادآور شد: رودخانه بزرگ سفیدرود 180 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان را آبیاری می‌کند.

وی، روستاهای داماش، انبوه و نصفی را از روستاهای هدف گردشگری رودبار معرفی کرد.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول