اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان:

روزانه 950 تن زباله در اصفهان تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: روزانه 950 تن زباله در کلان‌شهر اصفهان تولید می‌شود که بیش از 600 تن از این زباله‌ها به کود آلی تبدیل می‌شود.

روزانه 950 تن زباله در اصفهان تولید می‌شود

احمدرضا لاهیجان‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به برگزاری جشن پایان زباله‌ها اظهار داشت: این جشن در هفته نخست اردیبهشت‌ماه امسال برای نخستین بار در کلان‌شهر اصفهان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روش‌های دفن زباله در اصفهان تغییر کرده است، اضافه کرد: اصفهان نخستین کلان‌شهری است که دفن زباله‌ها را به روش‌های گذشته انجام نمی‌دهد و هم‌چنین برگزاری جشن پایان دفن زباله‌ها در اصفهان شهر‌های دیگر را به سوی تغییر روش‌ها سوق می‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه روزانه 950 تن زباله در اصفهان تولید می‌شود، تصریح کرد: بیش از 600 تن از این زباله‌ها به کود آلی تبدیل می‌شود و حدود 130 تن از آنها نیز به عنوان زباله خشک جدا‌سازی و تفکیک می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باقی‌مانده این زباله‌ها نیز به‌ عنوان سوخت نیروگاه در شرق اصفهان در منطقه سجزی ذخیره می‌شود، ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک نیز نیروگاهی در شرق اصفهان احداث و راه‌اندازی می‌شود و از میزان زباله ذخیره شده در این منطقه نیز به ‌عنوان سوخت نیروگاه استفاده می‌شود.

لاهیجان‌زاده به زمان راه‌اندازی این نیروگاه اشاره کرد و بیان داشت: اقدامات مورد نیاز برای احداث این نیروگاه توسط شهرداری در حال انجام است و در صورت وجود شرایط مورد نیاز کلنگ‌زنی آن در بهار سال جاری صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول