اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سومین روز پاکسازی عمومی صورت می‌گیرد

آشنایی شهروندان اهوازی با تفکیک زباله از مبداء

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهردار اهواز گفت: سومین روز پاکسازی عمومی با هدف آشنایی شهروندان با تفکیک زباله از مبداء و بازیافت برگزار می‌شود.

آشنایی شهروندان اهوازی با تفکیک زباله از مبداء

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز علیرضا عالی‌پور ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری سومین روز نمادین پاکسازی عمومی و ستاد استقبال از مهمانان نوروزی، تعیین چهار روز نمادین پاکسازی عمومی از سوی شورای سلامت استان را یادآور شد و گفت: در هر کدام از این روزها اقدامات شهرداری بر روی یک هدف متمرکز می‌شود، در نخستین روز پاکسازی عمومی (30 شهریور ماه) همزمان با بازگشایی مدارس، مدرسه محوری در دستور کار قرار گرفت، دومین روز پاکسازی (28 آذر ماه) با شعار شهر پاک 7 صبح تحویل شهروندان و دعوت از شهروندان برای گذاشتن زباله در ساعت مقرر برگزار شد.

وی افزود: سومین روز پاکسازی عمومی (23 اسفند ماه) مهمترین هدف آشنایی شهروندان با فرآیند بازیافت و تفکیک زباله از مبداء برگزار می‌شود.

عضو شورای سلامت استان برگزاری جشنواره دور ریختنی‌های ماندنی را نیز در راستای برگزاری سومین روز پاکسازی عمومی عنوان کرد و افزود: 600 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارائه شده که برگزیدگان این جشنواره در روز پاکسازی عمومی معرفی می‌شوند.

به گفته وی، آموزش چهره به چهره 100 هزار نفر از شهروندان در مناطق یک، 3 و 8 با تفکیک زباله و قراردادن دو مخزن زباله نیز در همین راستاست.

وی افزود: شهرداران مدارس نیز برای توسعه آموزش‌ها انتخاب شده‌اند و محله‌های پاک توسط این افراد انتخاب می‌شوند.

عالی‌پور یکی از مشکلات برگزاری روزهای نمادین را مشارکت کم شهروندان دانست و گفت: برای برگزاری سومین روز پاکسازی به دلیل تراکم تبلیغات شهری که آشفتگی بصری نیز ایجاد کرده است، با کمبود فضا رو به رو بودیم.

* برپایی 700 چادر مسافرتی

رئیس ستاد استقبال از مهمانان نوروزی شهرداری اهواز از برپایی 700 چادر مسافرتی برای مسافران نوروزی اهواز خبر داد و افزود: تهیه صبحانه، برگزاری مراسم فرهنگی، نمایشگاه صنایع دستی، اهدای بسته آشنایی با جاذبه‌های گردشگری استان و نقشه اهواز از برنامه‌هایی است که برای این گروه از مهمانان در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از استقرار 21 کیوسک «از من بپرس» در سطح شهر اهواز در ایام نوروز خبر داد و گفت: در روزهای اول و دوم فروردین 10 هزار شاخه گل به گردشگران هدیه داده می‌شود.

به گفته وی، برنامه‌های تفریحی برای گردشگران در کنار رودخانه کارون متمرکز شده که راه‌اندازی سایت‌های قایقرانی، ورزش‌های همگانی در سواحل با حضور اعضای هیئت نجات غریق از آن جمله هستند.

عالی‌پور گفت: برگزاری جشن‌های فرهنگی در تمام مناطق شهرداری نیز برای ایام نوروز برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول