اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

جشنواره وبلاگ‌نویسی دینی فرصتی برای تبلور ارزش‌های اسلامی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند جشنواره تولیدات رسانه‌های دیجیتال و وبلاگ‌نویسی دینی را فرصتی دوباره برای تبلور ارزش‌های ایرانی اسلامی در فضای مجازی عنوان کرد.

جشنواره وبلاگ‌نویسی دینی فرصتی برای تبلور ارزش‌های اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از ستاد خبری نخستین جشنواره تولیدات رسانه‌های دیجیتال و وبلاگ‌نویسی دینی خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام مهدی عبدالرزاق‌نژاد اظهار داشت: بدون شک برگزاری این جشنواره می‌تواند گامی مهم در زمینه ترویج باورهای دینی در جامعه بردارد.

وی تبلیغ دین اسلام را مهم‌ترین اصل در شرایط امروزی جامعه معرفی کرد و گفت: با توجه به وضعیت دنیای حاضر و نیاز مبرم انسان‌ها به داشتن مسیری هدایت شده باید بتوان از هر وسیله‌ای برای تبلیغ و ترویج ارزش‌های ایرانی اسلامی در جهان استفاده کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند وبلاگ و وبلاگ‌نویسی را یکی از کاربردی‌ترین وسایل در معرفی دین اسلام دانست و افزود: امروزه با توجه به گسترش حضور جوانان در فضای مجازی و بهره‌گیری از دانش موجود در آن باید زمینه را طوری فراهم کرد که بتوان ضمن آشنایی با مسائل روز دنیا به معرفی کامل ارزش‌های اسلامی بپردازیم.

عبدالرزاق‌نژاد با بیان اینکه وبلاگ نقش مهمی در مبارزه با فتنه‌های دشمنان دارد، تصریح کرد: از طریق این رسانه می‌توان ضمن رفع بسیاری از شبهات و سئوالات دینی کاربران برگ سبز و سلاحی قوی در برابر نقشه‌های دشمن داشته باشیم.

وی جوانان را پرچم‌دار انقلاب و ارزش‌های اسلامی عنوان و اذعان کرد: در جوامع کنونی این جوانان هستند که می‌توانند با حفظ ارزش‌های دینی جامعه را از انحرافات اخلاقی و اجتماعی نجات دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند ادامه داد: جوانان وبلاگ‌نویس به عنوان افسران جنگ نرم باید بتوانند نقش خود را در فضای مجازی تثبیت و با تلاش هرچه بیش‌تر به معرفی آرمان‌های دین اسلام بپردازند.

عبدالرزاق‌نژاد با اشاره به اینکه رسانه‌ها از نقش بسیار مهمی در ترویج فرهنگ وبلاگ‌نویسی در جامعه برخوردار هستند، گفت: رسانه‌ها باید بتوانند ضمن تشویق مردم و جوانان به امر وبلاگ‌نویسی، فراهم کننده آموزش‌های لازم در این زمینه از طریق تلویزیون، رادیو و سایر رسانه‌های جمعی برای افراد جامعه باشند.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان از شیوه‌های مختلف سعی در تغییر فرهنگ اسلامی دارند، تصریح کرد: برای پیشبرد اهداف در نظر گرفته باید بتوانیم در غالب جنگ نرم به شیوه‌ای دیگر و با بیان مبانی دینی و فرهنگی مورد نظر به مبارزه با دشمن برخیزیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند فضای مجازی را مهم‌ترین مکان برای تبیین اعتقادات دینی بیان کرد و افزود: وبلاگ‌نویسی و به تبع آن انجام فعالیت‌های مجازی دیگر به منظور گسترش اعتقادات دینی گام بسیار مثبتی در نابودی افکار و فتنه‌های شوم دشمنان اسلام است.

عبدالرزاق‌نژاد برگزاری مسابقات وبلاگ‌نویسی را مهم‌ترین راهکار پیشنهادی در ترویج فرهنگ وبلاگ‌نویسی عنوان کرد.

وی یادآور شد: تشویق وبلاگ‌نویسان دینی و تجلیل از وبلاگ‌نویسان برتر نیز می‌تواند از دیگر راهکارها در زمینه ترویج فرهنگ وبلاگ‌نویسی در جامعه باشد.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول