اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تونه‌ای خبر داد

ارسال 4000 اثر به طرح ملی وبلاگ‌نویسی بوی سیب

خبرگزاری فارس: دبیر پنجمین دوره طرح وبلاگ‌نویسی بوی سیب از ارسال 4 هزار اثر از سراسر کشور به این دوره خبر داد.

ارسال 4000 اثر به طرح ملی وبلاگ‌نویسی بوی سیب

به گزارش خبرگزاری فارس از قم‌ مجتبی تونه‌ای در آیین اختتامیه پنجمین دوره طرح ملی وبلاگ‌نویسی بوی سیب که پنج‌شنبه شب با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن آیت‌الله فاضل لنکرانی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد به تبیین بیانیه داوران پنجمین طرح ملی وبلاگ‌نویسی بوی سیب پرداخت و اظهار داشت: استقبال پرشور صاحبان فکر و قلم در فضای مجازی از پنجمین دوره طرح ملی وبلاگ‌نویسی بوی سیب نشان‌دهنده ظرفیت‌های مغفول و توانمندی‌های فعال نشده برای تبلیغ و ترویج معارف اسلامی در ایران و جهان است.

وی با بیان اینکه وبلاگ‌نویسان جوان و نوجوان بیشترین شرکت‌کنندگان این دوره را تشکیل می‌دهند، ابراز داشت: با این حال کیفیت آثار ارسالی چه در بخش اصلی و چه در بخش جنبی حاکی از پختگی و بلوغ حداکثری شرکت‌کنندگان در فهم مفاهیم دینی و استفاده از ابزارهای هنری برای انتقال صحیح آموزه‌های اسلامی است.

دبیر پنجمین دوره طرح ملی وبلاگ‌نویسی بوی سیب خاطر نشان کرد: جوانان و نوجوانان وبلاگ‌نویس باید ضمن شناسایی الگوهای موفق در فضای مجازی که در بین برگزیدگان این دوره به چشم می‌آیند با نیتی الهی و با مطالعه و با همت مضاعف به ارتقای کیفی آثار خود بپردازند.

وی با بیان اینکه رشد کوتاه‌نویسی مذهبی به عنوان شیوه جذاب و اثرگذار در انتقال مفاهیم دینی است، بیان داشت: تلاش در خلق مضامین تازه، توجه به منابع معتبر و اصیل اسلامی، پرهیز از شکسته‌نویسی و مبهم‌گویی و اهتمام به نشر فضیلت‌های اخلاقی از جمله مواردی است که رعایت آنها می‌تواند انتشار و اثرگذاری بیشتر ریزنوشته‌ها را موجب شود.

تونه‌ای با بیان اینکه در دنیای بدون مرز اینترنت، نشر معارف اسلامی و فرهنگ حسینی در حیطه شهر و کشوری خاص محصور نمی‌ماند، گفت: بخش نوپای بین‌الملل طرح ملی وبلاگ‌نویسی بوی سیب قرار است جای خالی توجه و اهتمام به بیداری همه مسلمانان و همه جهان را از طریق نشر آگاهی‌ها و بسط فضیلت‌ها پر کند.

وی افزود: با این حال برقراری ارتباط با فعالان فضای مجازی به زبان‌های غیر فارسی و ارتباط متقابل تجربیات با آنها عزمی جدی می‌طلبد و ان‌شاءالله در آینده نزدیک شاهد حضور نویسندگان جوان و فرهیخته و تولید آثار ارزنده به سایر زبان‌ها در بوی سیب خواهیم بود.

دبیر پنجمین دوره طرح ملی وبلاگ‌نویسی بوی سیب با اشاره به ارسال 4 هزار اثر به این دوره، گفت: انتخاب تعدادی از آثار و اهدای جوایز به آنها از ضروریات هر مسابقه و جشنواره‌ای است و برگزیدن 40 اثر از میان 4 هزار اثر رسیده به دبیرخانه بوی سیب به معنای کم ارج بودن سایر آثار نیست.

وی یادآور شد: امسال کار انتخاب آثار برگزیده با توجه به حضور وبلاگ‌نویسان مطرح و پرسابقه مذهبی با دشواری بسیاری همراه بود و هیئت داوران در هر بخش به تناسب امتیازات کسب شده تعدادی از آثار را به طور مشترک به عنوان اول، دوم و سوم برگزید.

تونه‌ای اضافه کرد: همچنین برخی از آثار برجسته که به دلایلی حائز حد و نصاب‌های طرح ملی بوی سیب نبوده‌اند به طور جداگانه مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول