اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز در قزوین صورت گرفت

اختتامیه نخستین جشنواره ملی وبلاگ‌نویسی از حماسه تا حماسه

خبرگزاری فارس: نخستین جشنواره ملی دانشجویی وبلاگ‌نویسی از حماسه تا حماسه ظهر امروز در دانشگاه امام خمینی (ره ) قزوین به کار خود پایان داد.

اختتامیه نخستین جشنواره ملی وبلاگ‌نویسی از حماسه تا حماسه

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیین اختتامیه جشنواره وبلاگ‌نویسی از حماسه تا حماسه، ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام عبد‌الکریم عابدینی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان قزوین، محمد‌علی رامین معاون سابق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبد‌العلی آل‌بویه رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، جلیل دارا مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از دانشجویان و وبلاگ‌نویسان کشور برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره ) در این آیین هدف از برگزاری این جشنواره را گرامیداشت دو حماسه عظیم 9 دی و 22 بهمن عنوان کرد.

فرزاد جهان‌بین این دو حماسه را قله و نمادی از حضور همیشگی مردم در عرصه‌های مختلف انقلاب برشمرد و گفت: مردم در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی حضور مستمر خود را در دفاع از ارزش‌های نظام به اثبات رسانده‌اند و این حضور چه در مقابل فتنه‌های داخلی و چه در مواجهه با مستکبران جهانی موجب از بین رفتن توطئه‌ها شده است.

جهان‌بین افزود: این جشنواره نیز با هدف گرامیداشت همین دو حماسه و در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه به فضای مجازی به عنوان یکی از اصلی‌ترین حوزه‌های جنگ نرم و گسترش فعالیت‌های فرهنگی از این طریق، سال گذشته در سطح همین دانشگاه در حالی برگزار شد که با ایام فرجه و امتحانات دانشجویان تداخل داشت اما علی‌رغم آن با استقبال گسترده دانشجویان مواجه شد.

وی ادامه داد: در سال جاری جشنواره از حماسه تا حماسه برای نخستین بار در سطح ملی و با مشارکت و حمایت وزارت علوم در سطح بالاتری به اجرا در‌آمد و با انتشار فراخوان و ارسال پوستر آن به دانشگاه‌های سراسر کشور تعداد 220 وبلاگ از 25 استان کشور برای شرکت در جشنواره ثبت نام کردند.

معاون فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: در مرحله اول 180 مورد از این تعداد به مرحله داوری رسید که در آن با داوری دقیق آثار در دو بخش فنی و محتوایی توسط چهره‌های شاخص وبلاگ‌نویسی کشور 40 وبلاگی که از 200 امتیاز تعیین شده شامل 110 امتیاز در بخش محتوایی و 90 امتیاز در بخش فنی، موفق به کسب حد نصاب شده بودند به مرحله دوم راه یافتند.

جهان‌بین تعداد وبلاگ‌های برگزیده در بخش نهایی را 13 مورد عنوان و بیان کرد: بخش پوستر و پس زمینه بخش جانبی این جشنواره بود و طی آن 40 اثر با موضوع 9 دی به دبیرخانه جشنواره رسید که پس از بررسی‌های صورت گرفته دو اثر برگزیده شدند.

معاون فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اظهار امیداواری کرد که برگزاری این جشنواره با همکاری و حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه یابد.

جهان‌بین اعلام کرد: در صورتی که وزارت علوم قصد ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره را در دانشگاه امام خمینی (ره) داشته باشد این دانشگاه از آن استقبال و برای برگزاری هر چه بهتر آن در سال‌های آتی تلاش می‌کند.

در ادامه محمدمهدی سیار، شاعر برجسته و از دانشجویان دوره دکتری استان و صاحب کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، به قرائت ابیاتی از اشعار خود پرداخت.

در بخش پایانی این آیین پس از قرائت بیانیه هیئت داوران، از 10 رتبه برتر بخش وبلاگ‌نویسی، برگزیدگان بخش پوستر و پس زمینه و نیز شرکت کنندگان شایسته تقدیر جشنواره با اهدای جایزه و تندیس جشنواره ملی از حماسه تا حماسه تقدیر شد.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول