اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهواز:

دستاوردهای انقلاب ‌در 33 سال گذشته چیزی جز معجزه‌ نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه اهواز گفت: انقلاب اسلامی ایران در 33 سال گذشته دستاوردهای معجزه‌آسایی داشته است و به این دلیل باید کوشید تا این دستاوردها به مردم اطلاع‌رسانی شود.

دستاوردهای انقلاب ‌در 33 سال گذشته چیزی جز معجزه‌ نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی‌جزایری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اهواز  اظهار داشت: ایران اسلامی در سال‌های گذشته توانسته است دستاوردهای بسیار زیادی داشته باشد و به این دلیل باید کوشید تا این دستاوردها به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن به گمان اینکه تحریم‌ها پایان‌ همه چیز برای ایران است، تأکید کرد: ایران اسلامی در سال‌های تحریم جهش‌های بسیار خوبی برای فناوری‌های نوین داشته است و به این دلیل باید در نظر داشت که دشمنی‌های استکبار جهانی راه بجایی نبرده است.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران در شرایط دشوار تحریم‌های 33 ساله به پیروزی‌های شگرف‌آور و معجزه‌گونه دست یافته است و ما این پیروزی‌ها و پیشرفت‌ها را مدیون فشار از سوی دشمنان می‌دانیم.

وی ادامه داد: در شرایط تحریم‌ها، قادر بوده و هستیم تا همه نیازهای خود را در داخل تأمین کنیم که این خود باعث شکوفایی اقتصادی، به حرکت درآمدن کارخانجات جدید و ایجاد اشتغال برای جوانان این مرز و بوم خواهد شد.

جزایری افزود: دشمن از توانایی ایران ترس دارد و به این دلیل ترس دارد تا در این عرصه ایران قدم‌های بعدی را بردارد و به دلیل با تمام قوا در حال تهدید است.

خطیب جمعه اهواز با اشاره به اینکه قدرت‌های استکباری به محض سردادن ندای استقلال‌خواهی ملت‌ها، از حربه تحریم استفاده می‌کنند، افزود: 50 سال پیش نیز دولت استعماری انگلیس در پی ملی شدن صنعت نفت، نفت ایران را تحریم کرد ولی نتیجه‌ای نداد.

وی افزود: ایران اسلامی در شرایط کنونی وضعیتی بسیار متفاوت دارد و شرایط به تهدید مقابل رسیده است و به این دلیل باید تلاش کرد از تمام توان در این‌باره استفاده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان به 21 بهمن 1357 روز اعلام حکومت نظامی از سوی دولت بختیار و اعلام ممنوعیت خروج از خانه‌ها اشاره کرد و گفت: امام با صدور اعلامیه‌ای که به مثابه عصای موسی بود، مردم را به شکستن حکومت نظامی فراخواند و توطئه کودتای نظامی را خنثی و نظام پوشالی ستم‌شاهی از درون متلاشی کرد.

وی در ادامه گفت: در 21 بهمن ، امام ماندن در خانه را حرام خواند و به دنبال آن میلیون‌ها نفر به خیابان‌ها ریختند و حتی مادران کودکان در گهواره را وارد میدان کردند و تا پاسی از شب که مثل لیلة‌القدر بود در خیابان‌ها ماندند و ساعاتی بعد مردم ثمره این مقاومت‌ها را با سقوط پادگان‌ها‌، کلانتری‌ها و مراکز نظامی رژیم مشاهده کردند و نصرت الهی بر ملت ما فرود آمد.

امام جمعه اهواز به بیانات ارزشمند و راه‌گشای مقام معظم رهبری در نماز جمعه هفته گذشته اشاره کرد و افزود: رهبری معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیانات خود دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی و برخی نقاط ضعف را بیان کردند که لازم است ما به عنوان مؤمن و به تبعیت از ولی‌امر مسلمین ضعف‌های خود را برطرف کنیم و برخی تمایلات دنیاطلبانه ، تشریفات زاید و مصرف‌زدگی را کنار بگذاریم.

موسوی‌جزایری، برگزاری برخی مراسم عروسی که به گفته وی همراه با اسراف و تبذیر و ولخرجی‌های بی‌مورد می‌باشد را مصداق گناه و تشریفات زائد خواند و گفت: باید زندگی را آسان گرفت و به حداقل‌ها قناعت کرد تا فشاری به قشرهای کم‌درآمد و مستضعف جامعه وارد نشود.

انتهای پیام/‌ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول