اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی:

انقلاب اسلامی ایران استثنایی‌ترین انقلاب جهان است

خبرگزاری فارس: روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی گفت: انقلاب اسلامی ایران استثنایی‌ترین انقلاب جهان است.

انقلاب اسلامی ایران استثنایی‌ترین انقلاب جهان است

محمد سیروس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با اشاره به انقلاب بی‌نظیر سال 57 اظهار داشت: انقلابی که در سال 57 به رهبری حضرت امام راحل به وقوع پیوست انفجار نوری بود که شعاع آن تمام دنیا را فرا گرفته است.

مشاور معاون سیاسی ناجا، انقلاب اسلامی ایران را استثنایی‌ترین انقلاب جهان دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران احیا و بازگشت به دین است و این انقلاب از این منظر یکی از استثنایی‌ترین انقلاب‌های جهان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به نامه تاریخی حضرت امام (ره) به گورباچف در دی‌ماه سال 67 تصریح کرد: حضرت امام‌خمینی در اواخر سال 1367 نامه‌ای خطاب به میخاییل گورباچف، رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق نوشتند و در آن ضمن پیش‌بینی سقوط مارکسیسم و کمونیسم، در مورد حتمی بودن نابودی نظام سرمایه‌داری غرب در آینده به وی خبر دادند.

این روزنامه‌نگار اضافه کرد: حال که 22 سال از رحلت حضرت امام می‌گذرد صدای شکستن هیمنه و ابهت ابرقدرت‌های غرب به گوش می‌رسد.

سیروس با یادآوری اینکه در برهه‌ای از زمان عده‌ای با تعجب و ناباوری به فرمایشات حضرت امام (ره) می‌نگریستند بیان کرد: امروز شاهدیم که افکار حضرت امام یکی پس از دیگری در حال تحقق است.

وی، از عینیت یافتن پیش‌بینی‌ها و فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر «فتح سنگرهای کلیدی جهان توسط اسلام» نیز سخن گفت و تصریح کرد: در کشورهای اروپایی، آمریکایی و آمریکای لاتین تا قبل از انقلاب اسلامی تعداد مسلمانان در اقلیت مطلق بودند اما در شرایط کنونی تعداد بسیار مسلمانان در این کشورها آنان را به اقلیت خارج کرده ضمن اینکه گرایش به اسلام در این کشورها روز به روز بیشتر می‌شود.

مشاور معاون سیاسی ناجا با اشاره به حساسیت حضرت امام (ره) در مورد کشورهای اسلامی ابراز داشت: حضرت امام خمینی (ره) همیشه این نوید را می‌دادند که امت‌های اسلامی بپا می‌خیزند و بساط مستکبران عالم را برمی‌چینند و ما امروز شاهدیم که این مهم محقق شده است.

سیروس تصریح کرد: جهان کفر تمام تلاش خود را به کار بست تا جلوی اتحاد و قیام اسلامی ملت‌ها را سد کند اما تنها 32 سال دوام آورد و مقاومت کرد و امروز دیکتاتورها یکی پس از دیگری در حال نابودی هستند.

وی اضافه کرد: کشورهای اسلامی همگی بر اساس الگوی انقلاب اسلامی و عظیم مردم مسلمان ایران حرکت می‌کنند و در این راستا مخالفان نیز برای رد این ادعا دلیل قانع کننده‌ای ندارند.

سردبیر خبرنامه روزانه اخبار روز، حرکت مسلمانان کشورهای اسلامی را بر اساس شریعت دانست و خاطر نشان کرد: در دهه‌های اخیر هیچ نهضتی به جز انقلاب اسلامی ایران بر پایه شریعت شکل نگرفته است.

وی با بیان اینکه تمام کشورهای اسلامی قوانین خود را بر اساس شریعت پایه‌گذاری می‌کنند، گفت: این کشورها می‌خواهند از مدل حکومتی، قوانین اساسی و عادی، تجربیات و... جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

سیروس اضافه کرد: آرمان امام خمینی (ره) و بیداری اسلامی در کشورهای منطقه تحقق یافته و این نه برگشت‌پذیر و نه قابل کتمان است.

وی با بیان اینکه مردم باید قدر انقلاب بزرگ خود را بدانند ادامه داد: هر حرکت مردم مسلمان ایران الگویی برای سایر ملل اسلامی و غیراسلامی است، از این رو مردم باید همیشه در صحنه باشند تا پیروزی نهایی که نزدیک است محقق شود.

سیروس ادامه داد: امام راحل عظیم‌الشان گستره نهضت اسلامی ایران را در کشورهای دیگر نیز پیش‌بینی می‌کردند و این تعبیر ایشان که «نهضت، مقدمه حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) است» نشان می‌دهد که امام (ره) انقلاب اسلامی را تنها در ایران نمی‌دیدند و برد اندیشه امام و هم‌اکنون رهبری معظم انقلاب فراتر از مرزهای جغرافیایی ایران است و این آرمان امام (ره) به بار نشست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در شرایط بدر و خیبر هستیم اظهار داشت: در عین حال برآورد برخی افراد که فکر کردند با اعمال تحریم‌ها کار ملت ایران رو به پایان است، جمهوری اسلامی ایران با زعامت مقام معظم رهبری در عرصه‌های مختلف به قدرتی رسیده که هرگز مهار شدنی نیست.

سیروس در پایان تصریح کرد: با کمک تمام ملت‌های مسلمان پشت استکبار جهانی را به خاک می‌مالیم.

انتهای پیام/ح10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول