اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان:

پیروی از ولایت فقیه رمز جاودانگی انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: پیروی از ولایت فقیه رمز جاودانگی انقلاب اسلامی است.

پیروی از ولایت فقیه رمز جاودانگی انقلاب اسلامی است

عبدالمجید عقیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان با بیان اینکه اینکه انقلاب اسلامی ایران چهره منطقه را تغییر داد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی تأثیر عمیق و به سزایی در جهان، ساختار و آینده آن بر جای گذاشت که امروز در کشورهایی مانند تونس، مصر، یمن، بحرین و ... شاهد آن هستیم.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران سبب بیداری اسلامی، جهاد و مبارزه در میان کشورهای اسلامی شد به گونه‌ای که با گذشت 32 سال همچنان قادر است مردم را به بیداری و قیام وا دارد و آنها را برای رویارویی با طاغوت و سرنگونی آن آماده و مهیا کند.

مدیر کل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی در ایران باعث فرو ریختن ترس مسلمانان از قدرت‌های بزرگ شد، گفت: اهمیت انقلاب اسلامی ایران در آن است که به تمام دنیا نشان داد که کشورهای بزرگ شکست پذیرند و اگر بخواهیم که آزاد باشیم، می‌توانیم خود را از زیر یوغ و سلطه آنها نجات دهیم.

عقیلی به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مستضعفان جهان از جمله ملت مظلوم فلسطین در مبارزه با نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی الگوی بزرگ برای آزادی‌خواهان جهان است تا بر ضد ظلم به پا خیزند.

وی همچنین اضافه کرد: امام خمینی (ره) با رهبری حکیمانه‌اش این امید را ایجاد کرد که تغییر نه تنها امکان‌پذیر است بلکه وقوع آن اجتناب‌ناپذیر است و شعارها و پیام‌های ایشان بازتاب وسیعی در جهان به ویژه جهان اسلام داشته است.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با بیان اینکه مردم در قرن بیستم به انقلاب‌های مارکسیستی، سوسیالیستی و میهن‌پرستی خو گرفته بودند، گفت: در چنین فضایی امام خمینی (ره) با زیر پاگذاشتن این رسوم و تقالید، انقلاب اسلامی را پایه‌گذاری کرد و این در حالی بود که به دین به عنوان نماد واپسگرایی و عقب‌ماندگی نگاه می‌شد و انقلاب اسلامی ایران در این برهه از زمان شکل گرفت و شعار نه شرقی و نه غربی را مطرح کرد و این ایده و شیوه را در پیش گرفت.

عقیلی انقلاب اسلامی ایران را الهام گرفته از قیام عاشورای حسینی دانست و گفت: یکی از عوامل اصلی این انقلاب علاوه بر اینکه منشعب شده از عاشوراست در عین حال با ولایت فقیه نیز عجین شده است.

وی تصریح کرد: اگر نگاهی به انقلاب‌هایی که در جهان روی کارآمده، بیندازیم درمی‌یابیم که بیشتر این انقلاب‌ها به اهداف مورد نظر خود نرسیده‌اند و در میانه راه شکست‌خورده یا از اهداف اصلی خود عدول کرده‌اند و یا اینکه اهداف ناچیزی از انقلاب مورد نظر خود را به منصه ظهور رسانده‌اند بدون اینکه به ویژگی ثبات که انقلاب اسلامی ایران را نسبت به سایر انقلاب‌ها متمایز کند، دست یابند.

مدیر کل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، انقلاب اسلامی را انقلابی ممتاز و بی‌نظیر دانست و بیان کرد: این انقلاب از پایگاه مردمی گسترده‌ای برخوردار است که انقلاب‌های دیگر از آن بی‌بهره‌اند.

عقیلی در ادامه پیروی از ولایت مطلقه فقیه را رمز جاودانگی ملت ایران دانست و ادامه داد: اطاعت از ولی فقیه زمان رمز پیروزی و موتور محرکه یک جامعه است که با اتکا بر قدرت لایزال خداوند متعال و بهره‌گیری از بیانات روشنگرانه ولایت فقیه مسیر روشنی از حال و آینده برای جامعه روشن می‌شود که هر کس در این مسیر قرار گیرد از تمام هجمه‌ها مصون می‌ماند.

وی تأکید کرد: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن و سردادن شعار حاکی از این مطلب است که مردم این انقلاب را قبول دارند و از آن دفاع می‌کنند.

مدیر کل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان اضافه کرد: هر ساله اکثر رسانه‌های خارجی با نزدیک شدن 22 بهمن ماه تبلیغات وسیعی را آغاز می‌کنند تا مردم در این راهپیمایی شرکت نکنند و آنها می‌دانند که این حضور تأثیرگذار است از این رو چنین هجمه تبلیغاتی را می‌گسترانند.

عقیلی در پایان با تأکید بر اینکه مردم ما هر ساله دشمنان را ناامید کرده و امسال نیز مانند سالیان گذشته حضور پرشوری را در این روز تاریخی بر جای می‌گذارند، گفت: مردم با حضور در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر حقانیت انقلاب را امضا می‌کنند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول