اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

حوزه و دانشگاه قلب تپنده جامعه‌اند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درک نقاط مشترک وحدت حوزه و دانشگاه با شناسایی اهداف صورت می‌گیرد، گفت: حوزه و دانشگاه نبض و قلب تپنده جامعه هستند.

حوزه و دانشگاه قلب تپنده جامعه‌اند
سعد الله نصیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: روز وحدت حوزه و دانشگاه یکی از یادگاران امام خمینی (ره) است که شهادت آیت‌الله مفتح به عنوان نماد این وحدت بر تارک آن می‌درخشد.
وی ادامه داد: دانشگاه و حوزه مکمل یکدیگر بوده و در سایه وحدت این دو حوزه مهم جامعه به سوی قله‌های سعادت و پیشرفت رهنمون می‌شود.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این دو نهاد مهم جامعه همواره دو بال هماهنگ حرکت جامعه هستند که بر اساس تدبیر امام خمینی (ره) شکل گرفته و این دو نهاد به نوعی نبض و قلب تپنده جامعه هستند.
وی یادآور شد: فعالیت‌های زیادی در راستای وحدت حوزه و دانشگاه انجام شده است تا اهداف مشترک این دو نهاد تامین شود به گونه‌ای که این اهداف در حوزه‌های مختلف فکری و عملی تحقق یافته و تا رسیدن به نقطه مطلوب راه زیادی وجود دارد.
نصیری تصریح کرد: دشمنان اسلام همواره درصددند این دو نهاد را از هم جدا کرده و نسبت به هم بدبین کند که خوشبختانه تاکنون موفق نشده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: باید اهداف مشترک حوزه و دانشگاه شناسایی شده و با درک این نقاط مشترک وحدت حوزه و دانشگاه حاصل شود.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: معنای وحدت حوزه و دانشگاه در این نیست که حوزه در دانشگاه و دانشگاه به حوزه راه یابد بلکه در این زمینه باید این دو نهاد به اهداف مشترک برسند تا جامعه نیز از این وحدت بهره‌مند شود.
وی ادامه داد: در سایه توجه به وحدت حوزه و دانشگاه الگوهای مطلوبی به جامعه ارائه شده و سعادت انسان‌ها را تامین می‌کند که در سایه آن سعادت اخروی انسان نیز حاصل می‌شود.
نصیری با بیان اینکه ضروری است نقاط مشترک حوزه و دانشگاه شناسایی شود، بیان داشت: باید حوزه و دانشگاه زبان درک متقابل داشته و ماهیت خود را به خوبی بشناسند.
وی یادآور شد: باید دستاوردهای حوزه به دانشگاه و دستاوردهای دانشگاه به حوزه منتقل شود تا در سایه این توافق فعالیت‌های مطلوبی در این زمینه صورت گیرد.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ضروری است روش‌های سنجیده و پسندیده دانشگاه در حوزه وارد شده و فعالیت‌های مطلوب دانشگاه نیز به حوزه منتقل شود.
وی متذکر شد: اگر دانشگاه با حوزه پیوند حقیقی داشته باشد قله‌های پیشرفت و تعالی در سایه وحدت این دو نهاد مهم جامعه به دست می‌آید.
نصیری با بیان اینکه حوزه و دانشگاه دو نهاد کارساز و کلیدی در اداره جامعه اسلامی هستند، گفت: باید به روند پیش‌روی و فعالیت این دو نهاد توجه خاصی شود.
وی تصریح کرد: اکنون پس از گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، امر وحدت‌ بین حوزه و دانشگاه کهنه نشده و همچنان که مورد تأکید امام راحل(ره) بود مورد تأکیدات مقام معظم رهبری نیز هست.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تحول در علوم انسانی، عنوان کرد: حوزه و دانشگاه بیش از این باید در این زمینه کار کنند، چرا که بسیاری از مبانی علوم انسانی کنونی با مبانی فلسفه غرب شکل گرفته و نمی‌تواند جامعه اسلامی و معنوی درست کند و ما را به سمت قرب الهی سوق دهد.
وی با بیان اینکه رونمایی از طرح تحول بنیادین در کشور در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: باید علوم را به سوی بومی کردن سوق داد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول