اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حوزه‌ علمیه استان زنجان:

حوزه و دانشگاه 2 بال پیشرفت ایران هستند

خبرگزاری فارس: معاون حوزه‌ علمیه استان زنجان گفت: حوزه و دانشگاه دو بال پیشرفت جمهوری ایران اسلامی هستند.

حوزه و دانشگاه 2 بال پیشرفت ایران هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام حسین کرمی ظهر امروز در سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: حوزه و دانشگاه همچون دو بال در راستای پیشرفت و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و رسیدن به کمال انسانی محسوب می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه در زمینه پیوند حوزه و دانشگاه افراد زیادی معتقد به ادغام این دو مرکز هستند، خاطر نشان کرد: این افراد باید بدانند که مراد از وحدت حوزه و دانشگاه ادغام این دو مرکز نیست.
معاون حوزه‌ علمیه استان زنجان با بیان اینکه هدف از وحدت حوزه و دانشگاه این است که دانشجو نباید به تحصیل صرف در حوزه یا دانشگاه اکتفا کند، اضافه کرد: هدف از این اتحاد این است که دانشجو هدف از تحصیل خود را رویکرد عبودیت و بندگی بداند.
وی با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه بیانات زیادی دارند، ادامه داد: امام راحل در زمینه علوم انسانی تذکرات زیادی داشته و رهبر معظم انقلاب نیز تاکید زیادی در راستای اسلامی بودن علوم انسانی دارند.
 حجت‌الاسلام کرمی به بیانات آیت‌الله جوادی عاملی در زمینه علم شیمی اشاره کرد و گفت: نتیجه آمیخته شدن علم شیمی با دین اسلام، شیمی اسلامی است و در واقع وحدت حوزه و دانشگاه اسلامی بودن علوم است.
وی با اشاره به اینکه در طول اسلام کشور ایران دانشمندان زیادی در عرصه علوم اسلامی به جهانیان معرفی کرده است، ادامه داد: یادگارانی چون زکریای رازی، ابن سینا و ابوریحان بیرونی تفکرات برتری در زمینه علوم مختلف دارند، که تفکرات این دانشمندان اسلامی هنوز در دانشگاه‌ها مطرح است و این امر از برکات اسلام محسوب می‌شود.
معاون حوزه‌ علمیه استان زنجان با تاکید بر اینکه برخی از مردم به کامل بودن قرآن در زمینه علوم گوناگون اشاره دارند و نیاز به مطالعات دانشگاهی را غیر ضروری می‌دانند، اظهار داشت: درک کامل قرآن توسط پیامبر اکرم صورت می‌گرفت و مطرح کردن این مسائل آفتی برای حوزه محسوب می‌شود.
وی به اختلافات موجود در حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: وحدت و اتحاد حوزه و دانشگاه درصدد رفع این مشکلات و اختلافات است.
حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به اینکه دانشمندان غربی در زمینه قرآن مطالعات زیادی انجام داده‌اند، تصریح کرد: یکی از دانشمندان غربی گشوده شدن دریچه‌های علم به اروپا را مدیون قرآن می‌داند.
وی با تاکید بر اینکه علوم مادی و دین اسلام تعارضی با هم ندارند، ادامه داد: از آنجایی که کتب مسیحیان دچار تحریف شده، تعارض در علم و دین را مطرح کرده‌اند در حالی که قرآن دور از تحریف مانده است.
معاون حوزه‌ علمیه استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر دشمن با تفکرات خود سعی در تاثیرگذاری بر تفکرات اسلامی دارد، اذعان داشت: نا آگاهی از اهداف دشمن موجب تاثیرپذیری افراد می‌شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول