اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی دانشگاه امام حسین (ع):

اختلاف حوزه و دانشگاه همواره منافع دشمن را تامین کرده است

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی دانشگاه امام حسین (ع) گفت: دشمنان اسلام در طول تاریخ حداکثر بهره‌برداری را از اختلاف میان حوزه و دانشگاه کرده و از تنش‌های موجود در راستای تامین منافع خود استفاده کرده‌اند.

اختلاف حوزه و دانشگاه همواره منافع دشمن را تامین کرده است
علی مهدیخانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با تسلیت سالروز شهادت شهید مفتح و گرامیداشت روز وحدت و دانشجو اظهار داشت: 27 آذر سالروز وحدت حوزه و دانشگاه به مناسبت شهادت شهید مفتح به دست گروهک منافق فرقان است.
وی ادامه داد: اختلاف بین حوزه و دانشگاه همواره منابع تامین اهداف دشمنان اسلام بوده و دشمنان اسلام از این عدم وحدت در راستای دستیابی به اهداف خود سود جسته و می‌جویند. 
معاون آموزشی دانشگاه امام حسین (ع) تصریح کرد: دشمنان اسلام در استفاده از فرصت عدم وحدت بین حوزه و دانشگاه ید طولانی داشته و منازعه و اختلاف بین این دو حوزه را مدیریت می‌کنند. 
وی افزود: دشمنان اسلام حداکثر بهره‌برداری را از اختلاف میان حوزه و دانشگاه کرده و از تنش‌های موجود در راستای تامین منافع خود استفاده کرده‌اند. 
مهدیخانی با بیان اینکه حوزه‌های دینی به عنوان مرجع شکل‌دهی به شخصیت و باورهای انسانی محسوب می‌شوند، افزود: دانشگاه نیز محل پرورش توانمندی‌های علمی‌، فنی و تخصصی است که ترکیب این دو نهاد دو بال قوی برای حرکت جامعه در میسر صحیح قلمداد می‌شود. 
وی رسیدن به اهداف متعالی را در گرو وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد و بیان داشت: فقدان هر یک از این دو نهاد موجب ایجاد نقیصه در جامعه و کندی مسیر توسعه و پیشرفت آن جامعه می‌شود. 
معاون آموزشی دانشگاه امام حسین (ع) تصریح کرد: حوزه به عنوان سکان‌دار هدایت جامعه بشری و دانشگاه به عنوان موتور محرک همین جامعه می‌تواند در راستای رسیدن به اهداف عالی رهبری هدایت‌ گونه داشته و جامعه را به سوی آرمان‌ها و ارزش‌های والای انسانی سوق دهد. 
وی رمز وحدت حوزه و دانشگاه را ارزیابی صحیح هر یک از این دو حوزه از نقش و جایگاه طرف مقابل برشمرد و افزود: باید برای رسیدن به چنین وحدتی ذهنیت‌های غلط و منفی در هر دو حوزه نسبت به حوزه مقابل پاک شده و راه حل امیدواری نسبت به آینده از سوی هر دو نهاد ترویج شود. 
مهدیخانی گفت: حضور اساتید متعهد در حوزه و حضور روحانیان آگاه به مسائل دانشگاه در دانشگاه‌ها، فضای مناسبی را برای وحدت بین این دو نهاد فراهم کرده و موجب پیشرفت و توسعه بخش‌های دیگر می‌شود. 
وی پیشرفت علوم مختلف را مدیون حضور اساتید و پژوهشگران جامعه با روحیه حوزوی عنوان کرد و یادآور شد: اساتید دانشگاهی باید با روحیه حوزوی در عرصه علوم حضور یافته و از این اندیشه و فکر در راستای پیشرفت جامعه استفاده کنند. 
معاون آموزشی دانشگاه امام حسین (ع) یادآور شد: روحیه اعتقادی حوزه‌های علمیه در کنار پژوهشگران، جامعه را به سوی پیشرفت و ترقی رهنمون کرده و آن جامعه راه سعادت را می‌پیماید. 
وی با بیان اینکه شهید مفتح نماد ترویج اهداف حوزه و دانشگاه در کنار هم است، خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار نماد پیشرفت جامعه با استفاده از هر دو قطب حوزه و دانشگاه است که جامعه را به سوی جامعه اسلامی و الهی در کنار پیشرفت‌های علمی سوق می‌دهد. 
مهدیخانی بیان داشت: باید توجه داشته باشیم که دشمن رمز موفقیت خود را در جدا کردن حوزه از دانشگاه و دانشگاه از حوزه و بدبین کردن مردم نسبت به آنها می‌داند. 
وی گفت‌: دشمن به این نتیجه رسیده بود که حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها دو قطب حساس و دو مغز متفکر جامعه هستند و جدا کردن این دو از هم و قرار دادن آنها مقابل یکدیگر از نقشه‌های اجانب بود. 
معاون آموزشی دانشگاه امام حسین (ع) با بیان اینکه توجه به مراکز تعلیم و تربیت از نکات مورد تاکید امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری بوده و هست، گفت: باید با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مسیر صحیح وحدت حوزه و دانشگاه را طی کنیم. 
وی با اشاره به نقش حوزه و دانشگاه در حراست از اهداف انقلاب طی دو دهه گذشته‌، ضروری است میزان پیشرفت حوزه و دانشگاه در این دو دهه و نیاز جامعه به روحانیت قبل و پس از انقلاب بررسی و تجزیه و تحلیل شود. 
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول